Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av andreas88
jo jag vet att dom är det,, men om jag drar torkarspaken mot mig så startar spolningen och torkarna på vindrutan bara. och trycker jag på knappen på sidan så startar torkarna och spolningen på strålkastarna. så nån som skulle kunna tänka sig och gissa på vad som är fel? jag tror att dom kopplat slangen till strålkastarna på pumpen till bakrutan, kan det stämma? eller vad är felet?
av rd350
I fall srålkastarTORKARNA går när du kör på spolningen för bakrutan hörs det som spaken skulle vara kass. Annars är det kanske någon som kopplat om det för de ville ha det så, har kanske alltid varit så sålänge du haft bilen. :wink:
Användarvisningsbild
av andreas88
kan mycket möjligt vara så, har bara haft bilen sen i december.. och under denna tiden har inte bakrutans spolning eller torkare fungerat.. skulle kunna vara problem med spaken då när jag köpte den så gick bara vindrutan på full fart. men jag gjorde inte mycket med den, men den fungerar nu utan problem. alla lägen går, precis som dom ska..

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]

Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]