Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sir
Hej har bytt hjullager på min bil och den inre drivknuten åkte isär...
tog loss allt och får se att "hylsan" till dom 6 kulorna i inre drivknuten är sprucken på ett ställe.. :(
Ringde volvo och frågade vad den skulle kosta, finns inte att köpa utan måste köpa hela drivaxeln sa han då..?
undrar om det verkligen inte går att få tag på en sådan? någon som vet eller någon som har?

Undrar också om det skulle passa från en annan v70 te.x en v70 2,5t -99??
av *pettson*
Inre drivknutar säljs inte löst. Det är som dom säger. En komplett drivaxel gäller. Men du kan ju vända dej till en skrot? Menar drygt 4000kr som för en ny kan man ju ha roligare för.
av Sir
*pettson* skrev:Inre drivknutar säljs inte löst. Det är som dom säger. En komplett drivaxel gäller. Men du kan ju vända dej till en skrot? Menar drygt 4000kr som för en ny kan man ju ha roligare för.
Precis, roligare har man haft.. =)

Men som ja skrev så skulle ja gärna vilja ha reda på om man kan ta från nån annan v70 modell eller om min v70t5 har kraftigare eller anorlunda "hylsa" än te.x en v70 2,5t?
av Sir
Har kollat på meca.se nu och enligt deras lista ska det passa från alla turbobilar från och med 850 och uppåt.. =)
tänkte bara att ja skriver detta om någon skulle ha samma problem som jag..
Volvo 440 Överhettar

..Ny termostat samt fyllt på vatten Hj&a[…]

Algerna har inte kommit till pumpen. De borde fast[…]

Jag fick den tillslut kalibrerad och allt ser ut a[…]

Fords bensinmotorer är ju av typen EcoBoost o[…]