- tis 09 mar 2010, 18:41
Vore intressant om du kan dra om pluskabeln, och jag monterar en extra jordkabel, så får vi snabbare veta vad som hjälper.
Eftersom vare sig svänghjulsgivarbyte eller insugskamgivarbyte hjälpt (tjurar och varvräknarfladder fortfarande då och då) så bytte jag avgaskamgivaren i fredags.
Har inte fått något riktigt tvärstopp eller varvräknarfladder efter avgaskamgivarbytet (4 dagar), men det har ju hänt förr och kommit tillbaka.
Undrar om Andy blev av med problemen helt och hållet :?:
S60AWD2.5T skrev:Då skulle man ju kunna "lyfta" ut startmotorns plus kabel ur kabelstammen.Pluskabeln kan naturligtvis ge direktstörning. Den ligger mycket nära insugskamgivaren, men en bra bit från svänghjulsgivare m. kablage (som styr varvräknaren).
Det vore väl en enkel match.
Vore intressant om du kan dra om pluskabeln, och jag monterar en extra jordkabel, så får vi snabbare veta vad som hjälper.
S60AWD2.5T skrev:edit. Kom på en sak. 2.5T är väl den enda motorn som har dubbla kamstryningar, både insug o avgas. Osäker på R:en men den har det säkert.Alla turbofemmor har dubbel kamstyrning vad jag vet. Men varför har alla med samma problem också automatlåda? ?:-/
Detta fel är väl bundet till just 2.5T. Är det då avgaskammens givare som är boveneller inte..............
Eftersom vare sig svänghjulsgivarbyte eller insugskamgivarbyte hjälpt (tjurar och varvräknarfladder fortfarande då och då) så bytte jag avgaskamgivaren i fredags.
Har inte fått något riktigt tvärstopp eller varvräknarfladder efter avgaskamgivarbytet (4 dagar), men det har ju hänt förr och kommit tillbaka.
Undrar om Andy blev av med problemen helt och hållet :?: