Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av kristr
945 -94 Ibland tänds min airbag lampa på bilen när jag ska starta då funkar inte instrumentbelysning, laddning m.m
Hur ska jag göra för att släcka den? Går den koppla förbi? Vad är vanligast fel? Ibland hjälper det att slå till på instrumentbrädan..
av blådåren
Du har nog svarat på frågan själv :) , om det hjälper att klappa till instrumentbrädan så är det rimligtvis glapp eller oxid i någon anslutning..
av nisse 1
kristr skrev:945 -94 Ibland tänds min airbag lampa på bilen när jag ska starta då funkar inte instrumentbelysning, laddning m.m
Hur ska jag göra för att släcka den? Går den koppla förbi? Vad är vanligast fel? Ibland hjälper det att slå till på instrumentbrädan..
har precis samma fel på en 940 -94 srs lampan slocknar efter en tids körning, glömm inte att skriva om du löser felet
av kristr
Hjälper ej att vrida fram å tillbaks med nycklen... Jo jag förstår att det kan vara glapp någonstans när det hjälper "ibland" att slå på intrumentpanelen men vart ska jag börja? Kan man på något vis koppla förbi airbagen? för jag bryr mig inte om den funkar eller ej..

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]

Byta den stora är görbart om man inte ha[…]

Ladd problem Volvo 760

Normalt laddningsspänning på tomgå[…]

Motor lampan tänds volvo V70 2006

Hej har problem som jag inte förstår B[…]