Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av extra
Hej ny här på forumet och har precis köpt mig en gammal polisbil. V70N T5 -02.
fick med en ny instrumentbräda pga att den som sitter i är det massa hål ifrån diverse hållare som har suttit i en gång tiden. så jag undrar hur jag ska gå till väga för att byta ut den, tex hur får jag bort sterion och klimatkontroll,mätarhus m.m. och allt runt där så att jag senare kan gå vidare till att plocka ur instrumentbrädan och byta till den nya som är hel.
är det något speciellt man bör tänka på när man demonterar instrumentbrädan m.m?
finns det någon guide att få tag på, sprängskiss eller liknande?
av johnl
Jag skulle rekommendera att du köper en Haynesmanual. Finns i internetbokhandeln eller på tex Biltema, kostar cirka 250 kr. Där finns det beskrivet.

/John
låt den sitta kvar, är det värt allt jobb? det är ju knappast det enda som är slitet på den bilen...
av extra
johnl skrev:Jag skulle rekommendera att du köper en Haynesmanual. Finns i internetbokhandeln eller på tex Biltema, kostar cirka 250 kr. Där finns det beskrivet.

/John

Okej tackar
av extra
CarMan skrev:låt den sitta kvar, är det värt allt jobb? det är ju knappast det enda som är slitet på den bilen...
självklart är det värt jobbet, vill man ha en ren och hel bil som jag som är pedant så är det lätt värt jobbet,
det är inga mer "skavanker" bilen är nylackad och det sitter spritt ny skinklädsel i bilen, alltså topp skick förutom brädan, men är man lite lat och skiter i hur bilen ser ut som VISSA värkar göra enligt den komentaren så kan man hålla det för sig själv, då det inte var det svaret som jag var ute efter.
hal lack o ny klädsel? har du kostat på det? en begagnad polisbil är väll inget man lägger pengar på, dom byter juinte direkt bil bara för att det är roligt...
för att det är för långt att skriva, tror inte ens att jag i huvet kan skria varenda skruv man ska skruva på, då jag måste se sakerna framför mig.

det går inte åt nägra specialverktyg.
skruva bort allt som verkar vara lite ivägen, det gor fortare lättare än att hoppa över att ta bort sakerna
Kanske inte är trådskaparen som lackat om bilen och bytt klädseln. Kan ju vara firman/personen som sålt bilen. Köp en Haynes manual, de är riktigt bra och du har stoooor användni ng av den vid andra standardreparationer.

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Om muttern lossnar får du haveri,dom fyra mi[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]