Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av cybermunk
om vi istället tar och omplacerar kompressor hornet lite vart skulle du sätta det?
Användarvisningsbild
av MoteX740
Bakom grillen typ, där raggo placerade sitt ser väll okej ut, men skulle försöka få platts med den bakom grillen, finns lite utrymme där, där placerade jag volvos orginaltuta när jag bytte den sist, hal funkat felfritt sen dess 8)
Användarvisningsbild
av eccy243
Jag placerade mitt kompressorhorn i motorrummet. Skruvade fast det i samma skruvar som ABS-modulatorn sitter med. Längst fram på höger hjulhus alltså.
av drofy
den svarta kabeln som jag såg du dragit, den går till knappen om ja inte e helt pantad? har liknande men utan kompressor och den vill inte fungera.. röd= ström och svart= knapp? tack på förhand
av Blomman7
+ från batteriet, + från tutan ska gå till knappen båda två! Sen måste den svarta - kabel jordas på lämpligt stället, har ett kompressorhorn och vill du att det ska gå igenom besiktnigen måste du ha återfjädrande knapp!
av Cicaro
Jag har för mig att BP inte godkänner en tutknapp om den inte är fjädrade också(dvs den får inte gå att sätta i läget tut och lämna bilen)
av volvonissen
Blomman7 skrev:Tja! Det är helt rätt! Återfjädrande är det som gäller , men varför inte ts den befintliga tutans plats!
rostar och tar stryk av väder och vind
av Blomman7
volvonissen skrev:
Blomman7 skrev:Tja! Det är helt rätt! Återfjädrande är det som gäller , men varför inte ts den befintliga tutans plats!
rostar och tar stryk av väder och vind
Hahaha så du menar att en kompressordriven tuta av plast (ex biltema 120 dB ) rostar;) haha nej det är nog faktiskt 110% säkert att den inte gör det:) sen kompressorn och slangen till den kan man fästa upp på ett väderskyddqt ställe då slangen är lång! Men att den tar stryk av väder och vind är inte sant, vad ska hända med plasten? Fryser och spricker?;)

Där är 2 skruvar med plasthattar.en f&ou[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en &qu[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]