Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Henrik29
Tjena, Har en volvo 745GL 88:A som rullat 28000 mil. Har strul med bensinmätaren som lever sitt eget liv, Även vägmätarställningen stannar ibland och då även trippmätaren. Värst av dessa tycker jag är bensinmätaren som visar högt och lågt hela tiden oavsett mängdvolym i tanken. Hur åtgärdar jag detta och är det en större operation och kostnad att utföra och framförallt vad är felet?
Användarvisningsbild
av Ticken
Standard fel på 7/900 med tankmätarfel och mätarfel i största allmänhet. Prova att söka på forumet så kommer du hitta MÅNGA trådar om detta :)

/Ticken
av Volvos90
Det kan vara både instrument och givarn i tanken.Leta upp skavstycket till givaren sitter i kofferten på vänster hjulhus drag isär skarvstycket kolla i kopplingsschemat vilken kabel som är till tankmätarn.Stoppa in en kabel i kontakten och anslut den till jord sätt på tändningen går mätarn upp till fullt är den ok då är det troligen givarn
Användarvisningsbild
av BRUTUS
Haft samma strul med min 745a, bytte tank amaturen men det va mätarn på instrumentet som va sönder, finns en gubbe på blocket som renoverar i-mätarna, han sa att i 9 av 10 fall så är det mätaren på brädan som är kass gäller 740-940 från 90 å framåt, han tar 400:- för utbytes, han hadde rätt i mitt fall. :D
av Redlös
Oftast handlar det om dåliga lödningar i instrumentet. Är man lite pysslig och envis och kan löda så är felet ganska lätt avhjälpt. Det gäller att syna allt. Ibland är det samlingskortet, ibland själva instrumentet. Om du har flera tokigheter i mätarna så har du garanterat detta problemet.

Där är 2 skruvar med plasthattar.en f&ou[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en &qu[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]