P1800 skrev:Lägesrapport 2,4d Business momentum MY10 550mil:
Genomslag från framdämparna i små gropar vid -5 C (Har tidigare klagat på detta i januari utan åtgärd Tror att det finns verkstadsmeddelande för åtgärd nu)
Gnäll från Bakvagn eller bagagelucka -12C Ljudet uppstår främst när bilen går ner från farthinder (Lucklåset smordes då jag klagade i Januari. det var tyst en månad men nu låter det där bak igen)
Vindrutespolning bara långt ner på rutan. Tur att det stänker lite från strålkastarrengöringen. Det hjälper iaf lite. Det går åt MYCKET spolarvätska för att se något över huvud taget.(Tror att det finns verkstadsmeddelande för åtgärd av problemet nu)
Vibrationsljud höger B-stolpe, eller däromkring (Klammer i dörråtgärdades i Januari. Samma eller annat ljud?)
Knarrande yttre dörrhandtag VF som ibland inte går tillbaka i kyla -15C (Tror att det finns verkstadsmeddelande för åtgärd nu)
Avgaser från parkeringsvärmaren drar in i ventilationen direkt efter avfärd (har läst om samma problem på forumet)
Gula fält i ljuset i mitten av ljusbilden (Xenon halvjus) (Ljuset är marginellt bättre än V70 -02 med H7. tror att ljuset kan stå för lågt också)
Kopplingen dröjer kvar i bottenläget -20C (Kollades i januari utan att hitta fel, problemet kvarstår. Inget kul när man ska svänga in på huvudleden i stark trafik.) Det finns flera på forumet som har beskrivit samma problem )
Det borde inte vara på det här sättet med en bil som har ett bruttopris på 370 000 enligt "bygg din bil" på Volvos hemsida
Tur att man gillar Volvo...
Jag har nära nog samma fel, också efter 500 mil.
Visserligen har jag en automat så problemet med kopplingen finns inte, men en mäng skramel från dörrar, eftersom teknikern inte hörde detta så blev svaret att .."hittar jag inget skrammel får du stå för kostnaden som åtgår för att leta efter något som jag inte hittar"???!!!
Jag vill lägga till att bilen har dåliga torkare som fryser och tar dåligt.
En värmare som lägger dimmridåer vid rödljus, PDC sensorer som tjuter mot mötande bilar, nivåreglering som hänger sig i högsta läge
Bränsleförbrukning som är i paritet med en lagom törstig bensinare.
Flertalet av problemen kvarstår efter 3 verkstadsbesök.
Tyvärr så är det väldigt långt ifrån premium både av bil och verkstad, eftersom bilen varit inne 3 ggr redan för att rätta till olika av ovanstående problem , och lånebilen jag har blivit erbjuden har varje gång varit en Clio...men efter långa diskussioner så har det blivit V50, Volvo vill inte betala för större bil, frågan är om det mitt fel att jag har fel på bilen, jag har inte köpt en V70 för att åka Clio, det skiljer en aning i storlek.
Skall man sälja bilar som kostar nära en halv miljon (min har brutto pris på 480.000) får man nog fundera över kvalite och bemötande hos verkstaden.
Känslan är att Volvo ÅF har VAG problem idag ..konstigt att man inte lär sig, För VAG har det tagit många, många år för att försöka vända sitt rykte, tveksamt om de har lyckats ännu.