Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
intervallen går på 12 månader 750 motortimmar eller körda mil (är väll 3000 mil i dit fall)
Det som först uppnås tänder lampan & det betyder att man SKA göra service.
kolla service boken, där står vilket datum du servade bilen
av Solin
CarMan skrev:intervallen går på 12 månader 750 motortimmar eller körda mil (är väll 3000 mil i dit fall)
Det som först uppnås tänder lampan & det betyder att man SKA göra service.
kolla service boken, där står vilket datum du servade bilen
Jag köpte bilen i december i fjol, så detta kommer att bli min första service på denna bil och som första Volvo jag äger. Så jag har inte full koll än :) Men jag har ett starkt minne av att bilen servades i slutet på mars förra året, så de är säkert dags snart. Vilket i mitt fall passar perfekt.
Användarvisningsbild
av SvenB
Solin skrev:
Jag fick även betala nästan 400kr för kontrollen som inte visade något, kändes lite surt. Men nu vet jag iaf att det inte är några fel på bilen. (Förutom oljenivå givaren mest troligt)
Ingen bra reklam för Mekonomenverkstan, åtminstone inte den du var på. Att ta nästan 400:- för något man inte vet något om, utan man vill konsultera Volvo och ber kunden komma tillbaka. Det skall inte kosta något. Betalt kan man ta när felet är avhjälpt.
av Solin
KKR skrev:
Solin skrev:
Jag fick även betala nästan 400kr för kontrollen som inte visade något, kändes lite surt. Men nu vet jag iaf att det inte är några fel på bilen. (Förutom oljenivå givaren mest troligt)
Ingen bra reklam för Mekonomenverkstan, åtminstone inte den du var på. Att ta nästan 400:- för något man inte vet något om, utan man vill konsultera Volvo och ber kunden komma tillbaka. Det skall inte kosta något. Betalt kan man ta när felet är avhjälpt.
Jag håller med, helt otroligt. Men jag har heller ingen anledning att åka tillbaka dit, så dom har iaf tappat mig som kund.
Anledning till att jag åkte dit i början va enbart för att jag fick lite panik, och när volvo inte kunde så vart det som de vart.
Nu är det bara invänta service så får utbildad personal ta hand om bilen. :)
Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? De[…]

Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]