Om jag var i din sits skulle jag åka tillbaka o be dom se till att ratten står rakt. Man skulle ju inte acceptera att en målare satt tapeterna upp&ner? Varför har vi så stor respekt för meken? Kanske för att utan honom får vi problem att handla, hämta barn, åka på semester osv. Jaja, detta är en annan diskussion...
Du har i princip rätt i det du säjer, men eftersom hjulinställning behöver göras i vilket fall, så bryr jag mig inte om att bråka. Min fråga är mer "kan länkarmsbyte påverka?" och jag har fått så många olika svar att jag fortfarande inte vet.
Faktum kvarstår dock. Efter detta står ratten inte rakt längre.
Den nya spindelleden ska ju vara exakt likadan som den man ersätter och eftersom det inte finns någon justering på denna så borde läget inte förändras. Sen är det väl så att det är bra med en framvagnsjustering(eller fyrhjulsinställning om man ska vara riktigt petig) för att vara säker. Jag har däremot svårt att se att man kan ändra rattläget med 15%(vilket är rätt rejält) av ett spindelledsbyte.
Förmodligen har dom gjort hjulinställning och skitit fullkomligt i hur ratten hamnade. In på verkstaden och be dom "göra om och göra rätt".
Liten lokal verkstad. Svårt att tro att man varit på hjulinställningen. Ännu svårare att tro att mekanikern som jag känner, skulle gjort det utan att tala om det. 4-hjulsinställning blir det i vilket fall. Återigen... frågan gällde i första hand om ett länkarmsbyte kan påverka. Återigen... vet fortfarande inte vilket.

Många olika svar på detta.