850tösa skrev:Jag vet var det sitter, och på så sätt är det lättåtkomligt. Bara att fälla ryggen på baksätet och lossa mattan i bagagen. Därefter lossa ett plåtlock men längre än så kommer jag inte.
Numera känner jag mig som den blondin jag är och erkänner mig slagen och imorgon ringer jag runt till verkstäder. Därefter får jag lösa problemet med att få dit bilen.
Jag vågar helt enkelt inte börja rycka i grejorna själv.
Du har ju hittat plåtlocket. Det ska lossas. Därunder finns två slanganslutningar och elanslutningar. Sen ska plasringen gängas loss. Det är oftast där folk går bet. Sen är det inte svårare än att efter ha lossat slangarna (skjutkopplingar) så ska armaturen lyftas upp komplett. Sen byter man pump i armaturen. Sen är det dags för återmontering.

-)
Men faktum är att det är inte så dumt att kanske kolla med nån verkstad, har man ändå inte rätt verktyg att utföra jobbet med är det risk att man kanske tar sönder nåt och det blir dyrare i slutändan. Du har ju ändå införskaffat den dyraste biten redan. Nu fick du ju bestämma vilken pump som ska monteras. Hade nån fått bestämma det kanske det blivit en 2500kr pump. Så se det positiva

-)