Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Vovlo_Henrik
Stomp skrev:Ah, ok.

Tack för det svaret :) Man kan alltså peta i en turbo i en vanlig 230F-motor utan modifikationer om man inte ställer så hårt laddtryck, har jag förstått det rätt? Hur mycket kan man vinna i det, hk alltså?

Kul om det skulle funka, jag har ju prylar till det. Montera det i min häck kanske kan pigga upp den lite ;) ?
Nja det mekaniska kommer fungera men du kommer troligen få andra bekymmer med för små spridare, LMM osv...
av Redlös
Finns inga uttag för olja till turbon på ett icke-turboblock. Går att lösa matningen från oljetryckskontakten med en t-koppling, en tryckreducering och en hydraulslang. Till returen får man ta hål i tråget och svetsa i en nippel. Kan iofs tänkas att nyare block har ett pluggat returhål, dock inget jag kan lova. Så det är ju liksom inte bara att slänga på grejorna och ladda på!
av Redlös
Vovlo_Henrik skrev:Blocken har samma gjutning så det finns möjlighet att borra hålet för oljereturen :wink:
Ok! Hade en misstanke om det faktiskt. Äldre block har olika gjutning nämligen. Därav min tvekan. Dock så går en turbokonverterad 240 glt (B23E) med ett halvt kilos laddtryck utav bara helvete! En stund iaf.. Därför vet jag vilket bök det är att konvertera!
av nicklast
Klart man kan sätta turbo på bilen, men tänk på va du ger dig in på.. är det värt att göra det?.. har du kunskap att göra det? och få att allt funka vad gäller luft bränsle blandning tändning m.m... bara för att du sätter turbo på din bil så gåren inte bättre än en orginal 740 turbo..

jag gjorde det här en gång å fattar inte varför jag la ner tid pengar och energi på sånt trams tyvärr...

Där är 2 skruvar med plasthattar.en f&ou[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en &qu[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]