- lör 10 mar 2007, 01:18
#92424
det är inte så kul att läsa att ni antyder att jag gör på samma sätt som izet nu gjort mot mej ska ni veta.
Vi kan ta kamremmen först:
I serviceboken står det att kamremmen var bytt vid 12835 mil och den vart bytt på B&M Bensin & Service AB i Höllviken med stämpel och enligt den stämpeln ska det vara en PREEM mack för det är "björnen" stämpel. Enligt AUDI alltså LECAB i Karlstad så finns det inget fast intervallbyte på kamrem på dessa bilar, men REKOMENDERAS vid 12-13000 mil, vilket jag anser kan stämma då första bytet vart gjort vid nästan 13000 mil.
MAO, bilen har NU gått 22.200 mil ca och om man då räknar med 12.835 mil som var första bytet, och räknar fram lika mycket till kommer man till 25.670 mil.
Om man då tar 25.670 mil MINUS vad bilen gått idag, 22.200 mil blir det altså 3470 mil "över.
SÅ..... kamremmen skall alltså bytas om drygt 3400 mil, och DÄRFÖR skrev jag inget om det i anonsen, för 3400 mil är ju 2 år iallafall för en normal bilanvändare!
Sen har vi Serviceboken, den är stämplad upp till 19.000 mil med stämplar från RIKTIGA företag, efter 19.000 mil hade izet själv fyllt i med sin hemma gjorda stämpel, därför skrev jag i anonsen att servicebok fans upp till 19.000 mil. Tittar köparen i serviceboken och undrar är det ju bara att säga som det är, att det är fel ifyllt av förre ägaren!
Sen tar vi acc:n, jag vet inte men jag såg inte att det stod att den fungerade i anonsen, fungerar den så skriver man det, titta bara på alla andra anonser, visst jag kunde skrivit att den INTE gjorde det oxå, vilket jag kommer att ändra bara för att alla ska vara belåtna.
Sen tar vi det andra ni tog upp, "Bilen är i EXTREMT bra skick ". Om ni åker och tittar på hur dom flesta audi 80 ser ut, så är dom dassiga i lacken, GARANTERAT rost vid bakre hjulhusen, samt framskärmar, dom är dassiga innuti, läcker olja, osv osv. Denna bil tog jag tillomed kort på i ALLA hjulhus skärmkanter och dörrar för att visa att det inte finns rost inte nått bättrat heller, den är hel och fräsch innuti, ALLA knappar och belysningar fungerar alla reglage osv fungerar. Diffen fungerar klockrent, inget tjut eller vissel eller klonk, växellådan växlar perfekt samma med kopplingen, bilen går upp i värme som den ska, är inte orolig på tomgång läcker ingen olja, tja... den är helt enkelt i extremt bra skick för att vara en audi 80. jag förstår inte vad som är erat problem.
Jag har tagit väldigt illa åt mej för ni tror och antyder att jag skulle vara en oärlig person som handlar på samma sätt som Izet gjorde, jag förskönar inte bilen på något sätt, trodde bilderna talade för sej själva, men tydligen inte.
Jag är verkligen ledsen om jag sagt eller skrivit nått som någon tagit illa upp av eller något annat som någon känner sej illa tillmods av, vill gärna att den personen skickar ett pm till mej isåfall så man kan reda ut det eventuella problemet.
vill igen tacka för alla råd jag fått, som har varit till hjälp, verkligen, men vill samtidigt som jag nyss skrev påpeka att jag inte är en oärlig person och känner mej besviken på några av dom föregående inläggen.

Vi kan ta kamremmen först:
I serviceboken står det att kamremmen var bytt vid 12835 mil och den vart bytt på B&M Bensin & Service AB i Höllviken med stämpel och enligt den stämpeln ska det vara en PREEM mack för det är "björnen" stämpel. Enligt AUDI alltså LECAB i Karlstad så finns det inget fast intervallbyte på kamrem på dessa bilar, men REKOMENDERAS vid 12-13000 mil, vilket jag anser kan stämma då första bytet vart gjort vid nästan 13000 mil.
MAO, bilen har NU gått 22.200 mil ca och om man då räknar med 12.835 mil som var första bytet, och räknar fram lika mycket till kommer man till 25.670 mil.
Om man då tar 25.670 mil MINUS vad bilen gått idag, 22.200 mil blir det altså 3470 mil "över.
SÅ..... kamremmen skall alltså bytas om drygt 3400 mil, och DÄRFÖR skrev jag inget om det i anonsen, för 3400 mil är ju 2 år iallafall för en normal bilanvändare!
Sen har vi Serviceboken, den är stämplad upp till 19.000 mil med stämplar från RIKTIGA företag, efter 19.000 mil hade izet själv fyllt i med sin hemma gjorda stämpel, därför skrev jag i anonsen att servicebok fans upp till 19.000 mil. Tittar köparen i serviceboken och undrar är det ju bara att säga som det är, att det är fel ifyllt av förre ägaren!
Sen tar vi acc:n, jag vet inte men jag såg inte att det stod att den fungerade i anonsen, fungerar den så skriver man det, titta bara på alla andra anonser, visst jag kunde skrivit att den INTE gjorde det oxå, vilket jag kommer att ändra bara för att alla ska vara belåtna.
Sen tar vi det andra ni tog upp, "Bilen är i EXTREMT bra skick ". Om ni åker och tittar på hur dom flesta audi 80 ser ut, så är dom dassiga i lacken, GARANTERAT rost vid bakre hjulhusen, samt framskärmar, dom är dassiga innuti, läcker olja, osv osv. Denna bil tog jag tillomed kort på i ALLA hjulhus skärmkanter och dörrar för att visa att det inte finns rost inte nått bättrat heller, den är hel och fräsch innuti, ALLA knappar och belysningar fungerar alla reglage osv fungerar. Diffen fungerar klockrent, inget tjut eller vissel eller klonk, växellådan växlar perfekt samma med kopplingen, bilen går upp i värme som den ska, är inte orolig på tomgång läcker ingen olja, tja... den är helt enkelt i extremt bra skick för att vara en audi 80. jag förstår inte vad som är erat problem.
Jag har tagit väldigt illa åt mej för ni tror och antyder att jag skulle vara en oärlig person som handlar på samma sätt som Izet gjorde, jag förskönar inte bilen på något sätt, trodde bilderna talade för sej själva, men tydligen inte.
Jag är verkligen ledsen om jag sagt eller skrivit nått som någon tagit illa upp av eller något annat som någon känner sej illa tillmods av, vill gärna att den personen skickar ett pm till mej isåfall så man kan reda ut det eventuella problemet.
vill igen tacka för alla råd jag fått, som har varit till hjälp, verkligen, men vill samtidigt som jag nyss skrev påpeka att jag inte är en oärlig person och känner mej besviken på några av dom föregående inläggen.



XC70 D4+++ med allt extra extra