NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wouter
Hej!
jag köpte en Volvo V50 2009-11-11 med Bluetooth 05.07_R i Belgien. Senare köpte jag en Nokia E71-1(05) med mjukvara 400.21.013.
Märkligt:
det lyckas en gång på tio att få syn på telefonlista. När det lyckas har jag alla mina kontater och sista rignda nummer också. Alla andra gånger får jag "En moment tålamod..." och det hänger. Det visar att Volvo's BT åtminstona inte avstänger sitt protokoll på ett korrekt sätt.
Sista test på Volvocars.com med Nokia E71var med mjukvara 100.07.76 på 2008-10-10. Långt sen!
Vet någon hur jag ska fiksa det? Varken på Volvos eller på Nokias sida?
Jag undrar om att Volvos service till sådana besvär är bättre i Volvos hemlandet än här.
Till slut, min V50 är en riktig upplevelse, jag är mycket glad med den. Bara ...

Wouter (från Belgien)
(jag talar lite svensk därför att jag resar dituppe varje sommar ;-))
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Välkommen till forumet, kolla med volvo här och i belgien om dom kan uppdatera mjukvaran eller om dom kan lägga till något för det ska fungera.

Har du uppdaterat mjukvaran på nokian? det kanske kan hjälpa eller så maila nokia och fråga, för dom vill ju att deras kunder ska vara nöjda.

Fortsätt och skriv om detta ämne kan vara av intresse för framtiden.

/Rookkeer

Wouter skrev:Hej!
jag köpte en Volvo V50 2009-11-11 med Bluetooth 05.07_R i Belgien. Senare köpte jag en Nokia E71-1(05) med mjukvara 400.21.013.
Märkligt:
det lyckas en gång på tio att få syn på telefonlista. När det lyckas har jag alla mina kontater och sista rignda nummer också. Alla andra gånger får jag "En moment tålamod..." och det hänger. Det visar att Volvo's BT åtminstona inte avstänger sitt protokoll på ett korrekt sätt.
Sista test på Volvocars.com med Nokia E71var med mjukvara 100.07.76 på 2008-10-10. Långt sen!
Vet någon hur jag ska fiksa det? Varken på Volvos eller på Nokias sida?
Jag undrar om att Volvos service till sådana besvär är bättre i Volvos hemlandet än här.
Till slut, min V50 är en riktig upplevelse, jag är mycket glad med den. Bara ...

Wouter (från Belgien)
(jag talar lite svensk därför att jag resar dituppe varje sommar ;-))
av Wouter
Hej Rookkeer,
mjukvaran på min Nokia E71 är/var uppdaterad till sista versionen. Jag skriv till det här forum bara efter jag sökte på intenet allt jag kunde hita om problemet. Många berättar om att båda Volvo och Nokia svarar att det är inte deras uppgift att lösa problem en annan företag har skapat. Båda följer Bluetooths protokoll.
Jag lovar komma tillbaka senare när jag har nåt positivt att berätta.
Tack för svaret i alla fall.

Wouter.
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Hej!

Tänkte höra medd dig om du har testat med en annan mobil? tex en annan nokia ericsson mm

Så man kan börja utesluta om det är telefonen eller bilen som är problemet

/Rookkeer
av Wouter
hej rookkeer,

jag hitade ett svar på en Nokia ?:-/ forum: en ny mjukvara värkar vara beredd hos Volvo. :D
Nästa veckan vet jag om det är också sant för mig. :roll:

<http://discussions.europe.nokia.com/t5/ ... lse#M30588>

pascalmichel skrev: 26-Apr-2010 07:27 PM :
miracles do happen; went for my first service (20.000 km) to the local Volvo dealer. mentioned the problem again and they told me that they would update the software for bluetooth in the car. I got my car back and my E71 works perfectly!!!! I drive a V50, model 2010 and I have no idea what software they used but there is a remedy out there ;-)
av Wouter
>> Nästa veckan vet jag om det är också sant för mig.

och nu vet jag att det är sant: jag just nu fått blåtand version 05.08_R och DET FUNGERAR!
hela telefonlista är framme! :-)-)

Talade med en medarbetare på mitt jobb som har en V50 ochså, lita nyare än min. Hon har samma problem med sin Blackberry mobil. När jag vet om hon också får lösa problemet, berättar jag om det.

Wouter.
AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]

Ett vanligt förekommande bekymmer är att[…]

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen L[…]