Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MatsJoha
Monterade Brodit-fäste för NextBase SDV185-S DVD spelare i XC90:n idag.
(Art 825046 - Fäste i konsollen mellan framstolarna).

Lite besviken över följande:

1. IR-sändaren för ljudet till vänster på spelaren får inte plats.
2. Skiva kan ej bytas utan att ta loss spelaren då högerstolen tar emot.
3. Spelaren sticker ut framför framstolarna.

I XC70:n hade jag flexarm fäst i nackstödet på förarstolen, men tyckte den var ranglig och skärmen hamnade inte i mitten.

Jag kan inte se någon riktigt bra lösning - men någon här kanske har ett bra förslag?
av UffeXC
Övervägde länge Volvos orginalmonterade RSE men tyckte prissättningen var för häftig i förhållande till nyttjandet.

Har istället för andra gången valt att montera en takskärm från 10" takskärm med integrerad DVD-spelare från Blaupunkt. Fungerar alldeles ypperligt och har ingångar för att koppla in såväl playstation som en TV-mottagare om man så önskar. Förvisso så är det lite mera pyssel att få den monterad men då sitter den sedan prydligt på sin plats i alla lägen.
Väntar nu leverans av mina nya XC90 R-design på fredag där denna skärm finns monterad.
Användarvisningsbild
av MatsJoha
Har nu kört bilen med DVD:n monterad, och man störs inte av den i framsätet. En förgreningssladd för 3,5 mm hörlursuttag och trådbaserade hörlurar får det bli. Öppnar man locket på förvaringsfacket med DVD:n kvar så tippar den så mycket att skivan går att ta ut...

Det kommer ju värme men ibland är det f&[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]