Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tofulus
Hej,

har fått ett bra pris på original dimljus till min 850. Har läst att det är fördragen el till dimljusen, att det behövs bara knapp till instrumentbrädan, ett relä till plats 213 och så läste jag något om att det behövs en "brygga" på någon reläplats, stämmer det? Behövs det något mer för att få det att fungera?

Och så undrar jag att är det bara att skära upp hål och sedan dimljusen på plats? Går det att göra så att det blir "originallook" över det hela eller blir det fult..?

Edit:
Hittade svarta plastringar med Artikelnummer: 9134398 och Artikelnummer: 9134399 som skall runt dimljusen för att det skall bli snyggt. Finns dessa på en 850 t5 som har dimljus orginal?
Användarvisningsbild
av ketto
Knapp, 2 reläer, 1 st 213 och 1 st 201 tror ja de va!

Finns en mall att gå efter i stötfångaren, enklast är demontera stötfångaren för att skära ut hålen snyggt! Mallen finns på baksidan!

Svarta plastringar ska du ha, blir snyggare då!

http://www.backspegeln.com/tips_dimljus.asp
Användarvisningsbild
av Dalmans
bumpar tråden.

Funderar på liknande till min 855 SE -96:a
Fungerar det likadant här, allt är fördraget?

Funderar på att köpa själva dimljusen hos nån skrotnisse och monteringssatsen på volvo, någon som vet vad det blir att kosta på volvo för allt utom själva lyktorna?
Användarvisningsbild
av ketto
Är mest troligt att de är fördraget på din -96:a, kolla under, bakom stötfångaren, ska finnas kontakter instuckna i hållare!

Dimljusen har ju fästena klara, sitter bara me 2 skruvar till varje dimljus!

Eller vilken monteringssats tänkte du på?
Användarvisningsbild
av Dalmans
läste på "backspegeln.com" att det finns en dimljus-sats att köpa på volvo, med lysen, knapp, dom där plastringarna som ska fästas i frontspoilern och kanske något relä, men är det fördraget kan man nog skippa relät antar jag.

ska till volvo idag och höra lite

Jag har råkat på en bil där ena[…]

Plocka ner subframe

Hej, har en trasig styrväxel och tänkte […]

Vi tar det enklaste först, det som Haynes kal[…]

köpråd extraljus ledramp

Ny här beställde hem nyss Asplight TB160[…]