- mån 22 feb 2010, 08:25
#381628
Hej alla ni här på detta trevliga forum! Är ny här och detta är då följdaktligen mitt första inlägg!
I förra veckan så gjorde jag en grundlig motortvätt på min bil, då motorrummet var nersmort med saltgegga. Bilen är välskött fö.
Lät bilen stå inne i värmen med öppen huv hela dagen för att torka ur ordentligt. Körde mina 5 mil hem från jobbet, inga problem. Dagen efter när jag startade så slocknade inte ETS lampan och bilen gick som en påse nötter och totalt okörbar.
Mera värme, av med batterikabeln och vänta en timme. Startade och körde utan problem, och felet var borta.
I morse när jag skulle till jobbet så startade bilen utan krångel, ut ur garaget och kom 5 kilometer så var det likadant igen.... Hör till saken att här har varit 30 minus i natt.
Bilen har gått 26000 mil och är servad på volvo efter boken.
Ideér någon, är det byte av spjällhus, eller har jag fått in en massa vatten på fel ställe???
Edit: Det sitter en gul etikett på spjällhuset, innebär det då att den är bytt?
I förra veckan så gjorde jag en grundlig motortvätt på min bil, då motorrummet var nersmort med saltgegga. Bilen är välskött fö.
Lät bilen stå inne i värmen med öppen huv hela dagen för att torka ur ordentligt. Körde mina 5 mil hem från jobbet, inga problem. Dagen efter när jag startade så slocknade inte ETS lampan och bilen gick som en påse nötter och totalt okörbar.
Mera värme, av med batterikabeln och vänta en timme. Startade och körde utan problem, och felet var borta.
I morse när jag skulle till jobbet så startade bilen utan krångel, ut ur garaget och kom 5 kilometer så var det likadant igen.... Hör till saken att här har varit 30 minus i natt.
Bilen har gått 26000 mil och är servad på volvo efter boken.
Ideér någon, är det byte av spjällhus, eller har jag fått in en massa vatten på fel ställe???
Edit: Det sitter en gul etikett på spjällhuset, innebär det då att den är bytt?
Senast redigerad av 2 MatteSm, redigerad totalt 0 gång.