Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av VolvoKevin
Har en 745 16 ventilare av årsmodell -90 , har 7 sladdar som suttit i start tänds kontakten ( röd x2 / blå-gul x2 / blå röd / svart / skär ) vet inte vilka som ska sitta vart , skulle vara till stor hjälp om någon visste
av VolvoKevin
Får ursäkta om det låter som en "biltjuvsfråga" Jag hade ett problem med bilen och det var att den inte gick igång med nyckeln , startmotorn och allt gick runt men han ville inte starta. Var tvungen att rulla igång han och då gick han klockrent ... Då föreslog en kompis till mig att jag skulle byta tänd starts kontakten och när jag plockade bort den kontakten som alla sladdar sitter i så öppnades den och sladdarna ramlade ut. Köpte en reparationsbok och hittade ett elschema där men mina kablar matchar inte dem i boken :S så nu har jag lite svårt att lista ut vart dem ska sitta. Men om ni tror jag ska tjuvkoppla en bil behöver ni inte svara men lite hjälp skulle sitta fint :)
Användarvisningsbild
av emwtur
det går att kolla på
http://www.volvoracing.se/
ladda hem lite olika schema och kolla lite olika sidor.
Startmotorn - vilka stift dom sitter på hittar man på en sida .
parkeringsljuset på en annan osv.
/emwtur

Hej. Dags för besiktning på min 940 s&[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]

Givare kan börja fungera felaktigt, men s&aum[…]