Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AWDTranemo
Har gjort "bubbel" testet och den läcker inte när den är kall.. startar lätt när bilen är varm, men står bilen 30 min så får man dra på motorn iaf 8-10 sek. (runt 5 minus ute)

Någon som har några ideér vad detta kan vara?

//Henrik
av Fred
Har du gjort testet mer än en gång? Flera har vittnat om att första gången testet gjordes bubblade inget men att vid andra så bubblade det rejält...

Dock stämmer det inte riktigt symptomet att bilen blir svårstartad redan efter 30 minuter... :roll: På så kort tid hinner nog inte motorn bli kall nog för att läckaget ska uppstå. Har du gjort bubbeltestet när bilen varit avstängd över natten?
Användarvisningsbild
av AWDTranemo
testet gjordes när bilen stått ute i 10 minus över natten. gjort det 2-3 ggr. :???: kan de va tändspolar som spökar? känner inte riktigt för att köpa ny gas regulator... :lol:
Henrik
Användarvisningsbild
av Martinmat
Alla startproblem behöver ju inte ha med gasdriften att göra, finns en omfattande tråd om svårstartad xc90, ungefär samma som de svårstartade Bi-Fuel bilarna men där lutar det väl åt att det är ngn balansaxelgivare eller ngt sådant som strular.

Själv ska jag få en ny regulator på onsdag :lol:

Dessvärre blir jag av med bilen en vecka då den blev påkörd för ett tag sedan (gubbe bakom mig som gjorde annat än kolla framåt...) men men man får ju i alla fall hyrbil :D
av Fred
Precis Martin, jag reagerade också på att bilen blir svårstartad redan efter 30 minuter...det stämmer inte med symptomen för läckande regulator...och om bubbeltestet inte visat något vid flera tillfällen så lutar det åt något annat. Detta kan mycket väl vara något som inte alls har med gassystemet att göra.

Skönt att du ska få din nya regulator snart Martin, ska bli kul att höra hur du upplever bilen efter bytet! (Trist med påkörningen dock... :roll: )
Användarvisningsbild
av Martinmat
Fred: Ja det ska bli fint, har ju känt mig som en miljöbov nu på sistone då jag kört enbart på bensin, när jag nu kört slut på gasen totalt så har den inte varit svårstartad än enda gång... Antar att det lägre trycket inte är tillräckligt för att regulatorn ska läcka, för inte blir väl tankarna helt tomma? Bryts väl när trycket blir för lågt eller hur?

Påkörningen var trist, syns knapp ngt utanpå, bara att stötfångaren har släppt i klipsen på vä sida samt att bagageluckan är svårstängd. men efter skadebesiktningen konstaterade de att krockbalken var mos samt att hela stötfångaren bak ska lackeras om och bakluckan justeras, måste kosta en slant det antar jag, men då lär den väl bli finare än ny sen :P
Användarvisningsbild
av AWDTranemo
Hej!

Blir lite lugnare av era svar :lol: kan det vara nått med tändspolarna tror ni? 4 av 5 är bytta... fråga mig inte varför inte den 5:e är bytt, info från säljare. Nej, det är mycket mysko. Men men, den starar ju iaf... så det är väl bara att gilla läget fram t våren då man kan börja kolla lite själv (endast carport)

//Henrik

Det kommer ju värme men ibland är det f&[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]