Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Malibuss64
Köpte en 97a 945 här om dagen fanns bara en nyckel till den går de att kopiera hos vilken skomakare/låssmed som helst? Om man vill ha orginallik nyckel kan volvo hjälpa till då?

Marcus
Användarvisningsbild
av pang58
Volvo började med elektronisk startspärr via nyckeln från 1997. Det volvohandlaren som får sälja en nyckel till dej.
av Malibuss64
pang58 skrev:Volvo började med elektronisk startspärr via nyckeln från 1997. Det volvohandlaren som får sälja en nyckel till dej.
Så även fast nyckeln ser ut som till de äldre har den inbyggd startspärr? Hur går man tillväga då nått nr man ska uppge el räcker det att ta med nyckeln bara?

Marcus
Användarvisningsbild
av pang58
Jag har för mej att det ska räcka med registreringsnummer på bilen + giltlig legitimation så att de ser att det är ägaren som beställer nyckeln. Se till att de avkodar de nycklar som saknas samtidigt så får du mindre problem med försäkringsbolaget ifall bilen skulle bli stulen.
av Malibuss64
Kollade med Volvo idag o det krävs verkstadsbesök.

Marcus

Hej. Dags för besiktning på min 940 s&[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]

Givare kan börja fungera felaktigt, men s&aum[…]