Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Volvofive
Bilen min har fått ABS-lampe etter et verkstedbesøk hos merkeforhandler her i Norge. Jeg har etterhvert oppdaget at det ikke er sikringen, det er heller ingen feilkodeavlesning for ABS så problemet er ikke lett å identifisere. Har tørket av en ABS sensor uten at det hadde betydning, men jeg la merke til at den såvidt tar borti tannhjulet den skal måle hastigheten fra. Dette har jeg ikke hørt på noen av de andre hjulene. Dette problemet oppstod mens bilen var til periodisk kontroll. Bør verkstedet få ordne opp i dette problemet siden det oppstod mens bilen stod der? Jeg kan tørke av spon fra de 3 resterende sensorene, men det liten sannsynlighet for at sponet er problemet. Hva er sannsynligheten for at spon lager problem akkurat mens bilen er inne på verkstedet når kjørelengden utenfor verkstedet er så uendelig mye større. Er det noen som vet om sensorene foran og bak er like? er sensorene lik med 940?
av Amirv8
gå till baks till den verkstad om det är dom so har orsakat felet så är det dom som ska fixa det också annars så drar du bort minus kabeln och tar en kopp kaffe sedan lägger du till backs kabel brukar funka om det inte är något allvarligt fel
av Volvofive
Amirv8 skrev:gå till baks till den verkstad om det är dom so har orsakat felet så är det dom som ska fixa det också annars så drar du bort minus kabeln och tar en kopp kaffe sedan lägger du till backs kabel brukar funka om det inte är något allvarligt fel
Det var sikring nr 2 som ligger like ved kabelmatta til høyre foran passasjersetet. Lampa forsvant, regner med den fungerer nå.
Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]

Byta den stora är görbart om man inte ha[…]

Ladd problem Volvo 760

Normalt laddningsspänning på tomgå[…]