Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Candypig
Kanske har detta frågats förut men undrar: har en lättrycksturbo, 944:a-95, ut från grenröret finns en fläns där turbon sitter skruvad med 4 bult, har märkt att bilen "bluddrar",(läcker), ut avgaser mellan där när bilen är kall,
men när den blir varm så tätar den.

Min fråga: Sitter det nån typ av packning däremellan?? eller är det "bara" ihop draget ?? ?:-/
Och naturligtvis om det ska vara packning...svårt att byta?? ?:-/
Hej! har du orginal turbo. så sitter det en packning där som tätnar när motorn blir varm. prova att dra åt dom lite. men dra inte för hårt bara. nya såna bultar kostar 20-30 kr st på volvo.
av Candypig
OK, har original turbo, ska prova dra åt bultarna då, men ska detta göras när motorn är kall eller varm, eller spelar ingen roll?? (så jag behöver inte byta packning då ?:-/ )
av rd350
Det sitter ingen packning mellan grenrör och turbo, muttrarna behöver man ibland dra åt lite, som du skriver så tätar eventuellt läckage ner grejorna blir varma. Samma sak vid fänspackningen.

Där är 2 skruvar med plasthattar.en f&ou[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en &qu[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]