- ons 21 maj 2008, 22:12
#194301
Men snälla ni ... kan ni inte lugna ned er 5 minuter och tänka efter lite själva........
1. Visst drar ett däck med för lite luft mer bränsle och slits fortare (helt korrekt)
2. Du kan fylla kväve/nitro och hoppas att det håller trycket lite längre. (och betala 250 kr) argumentet är att kvävet läcker ut långsammare eller inte oxiderar bort som syret kanske gör (helt ok)
är ni med ????
3 Eller så pumpar du in 20 % extra luft på macken d.v.s några hekto mer.... väntar en stund till syret har läckt ut eller oxiderat bort....
Och vips fick du samma resultat, bara kväve/nitro kvar i däcket utan att det kostade en krona !!!!!!!!!!!
-)
För övrigt så skulle du däckfirman tömt däcket helt innan fyllning med kväve,vaccum så däcket är tomt, det här däcket är ju fullt med luft av atmosfärstryck ca 1 bar, fyller du upp med kväve till 2 bars övertryck så är ju fortfarande 1/3 "gammal luft" i däcket som aldrig blev uttömd.

1. Visst drar ett däck med för lite luft mer bränsle och slits fortare (helt korrekt)
2. Du kan fylla kväve/nitro och hoppas att det håller trycket lite längre. (och betala 250 kr) argumentet är att kvävet läcker ut långsammare eller inte oxiderar bort som syret kanske gör (helt ok)
är ni med ????
3 Eller så pumpar du in 20 % extra luft på macken d.v.s några hekto mer.... väntar en stund till syret har läckt ut eller oxiderat bort....
Och vips fick du samma resultat, bara kväve/nitro kvar i däcket utan att det kostade en krona !!!!!!!!!!!

För övrigt så skulle du däckfirman tömt däcket helt innan fyllning med kväve,vaccum så däcket är tomt, det här däcket är ju fullt med luft av atmosfärstryck ca 1 bar, fyller du upp med kväve till 2 bars övertryck så är ju fortfarande 1/3 "gammal luft" i däcket som aldrig blev uttömd.

Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.