Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av vassle
Hej, nu är det såhär att min 745a inte startar om den står ute i kylan för länge, typ 5+ timmar men kopplar jag då i motorvärmare i runt 2 timmar så funkar den klockrent igen :S
Användarvisningsbild
av timor
Specifiera "kylan", pratar vi -25 eller -5.

Dåligt batteri kan vara orsaken.
(om du vet att batteriet är bra, kolla kontakten vid polerna. Ev skarva dit nya batteriklämmor, kostar nån tjuga på t ex feltema.)
av vassle
batteriet är nytt, och det gäller allt från -5 och neråt, det som är så konstigt är ju att den startar så fort den får motorvärmare
av vassle
det är en volvo 745 -88 tror det är B230F

ringde runt till lite verkstäder igår, bland annat volvo och alla säger att dom tror att det är tempgivaren, inte den till mätaren såklart, vart sitter den och vad heter den om man skall söka på den på laga.se eller nån annan sida.
av rd350
Den till instrumentet sitter ungefär på mitten av toppen på vänstersidan ,den till bränslet sitter på samma sida fast längre bak,ca: vid startmotorn.
av vassle
såg nyligen att en kabel gått av vid batteriets pluspol, en liten röd kabel som ser ut att komma nerifrån eluttaget där motorvärmaren sitter, finns 2 röda kablar på pluspolen och det är den minsta som gått av, vet dock inte vart den skall sitta, nån som vet.

Där är 2 skruvar med plasthattar.en f&ou[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en &qu[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]