Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag tvivlar inte på att det finns bilar som rullat lite (min egen V70N T5 00:a har 9600 mil på mätaren)

men det är allt för vanligt att improtbilar har gått presis över 12000 mil. & när man kollar garanti historeiken så har dom ofta bara gjort ytterst få garanti jobb, o det bara inom de 2 första åren, sen saknas allt, o då är det svråt eller möjligt att få en uppfatning om hr långt bilen gått. (men vanligt är att den gått relativt långt dessa år då dokumentat ion finns, men fortfarande korare än nuvarande mätarställning)

jag tror man i dag studerar en bil noga innan man skruvar, då man vet at det annars enkelt avslöjas.
Hej. Jag instämmer med föregående talare.
Själv kör jag en import bil, V70 T5-01 och jag kollade minst på 10 bilar innan jag hittade någon med rätt mätarställning.
När jag kollade upp garanti jobben på volvo så hade dom flesta bilar gått långt mycket längre än dagens mästarställning.

Kolla upp garatin jobben på bilen, det är mitt råd!

Men jag är för import bilar ifall du hittar den rätta med rätt mil o och mycket godis . Själv kör jag min tredje imp volvo och är helnöjd.

Lycka till!

//Jimmy
Det jag menar är att om man köper en import så ska man kolla skicket mot antal mil. Nylackad huv/kofångare=misstänksamhet. Det finns bilar i Sverige som är "Wmätarjusterade" men det är lättare att kolla=bilprovningen. Bilar ifrån utlandet är lätta att kontrollera men kräver en extra arbetsinsats ifrån köparen=jobbiggare. Lycka till med bilköpet!!
Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]

Är det nån som vågat prova Suba[…]

Hittade en gammal tråd där någon […]

Den bilen skulle jag personligen inte våga[…]