Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Fick alla felkoder i Box B på pinne 5.
Jag vet med mig att krockkudden inte äns existerar i bilen då ratten är bytt och bältena är inte fastskruvade i stolarna Än samt att inga kontakter är ihopsatta under stolarna då jag bytt till svart skin från en 740.
Gjorde en ny felsökning nyss och såg på stiften efter ett startförsök att på cylinder 1 och 4 inte får nått bränsle. har provat att möblera omkring på spridarna med samma resultat varje gång...
Någon som vet vart detta problem kan sitta? känner mig helt hjärndöd just nu.

Bilen står i Göteborg om det finns nån kunnig i närheten som kanske vill tjäna en slant eller göra en god gärning?
Har faktiskt lagt märke till att k-remmen har en tendens till att hoppa ca 4 kuggar åt fel håll. Nollade motorn förut och drog runt den ett par varv och nollade den sedan för hand och såg då att kamdrevet gick förbi sin noll-punk med ca 4 kuggar. markeringen på k-remmen var i nollat läge!
Och ja jag har runda kuggar på mina drev runt om samt att remmen är för de runda kuggarna.
Ska testa en annan spännare nu efter maten och se om det gör nån skillnad!
Jag bor inte långt från GBG så det går att lösa när jag har tid, men att k-remmen hoppar 4 kugg är inte normalt, bry dig inte om spännaren, utan använd koben och lås muttern när spänningen på k-remmen är vridbar med en halv-vinkel, moderna remmar behöver aldrig efter spännas om man följer detta, fjäder till spänn-rullen har spelat ut sin roll för många år sen, mest i vägen, vi mäter även spänningen på remmen om det behövs, typ 16v....
Jag bor inte långt från GBG så det går att lösa när jag har tid, men att k-remmen hoppar 4 kugg är inte normalt, bry dig inte om spännaren, utan använd koben och lås muttern när spänningen på k-remmen är vridbar med en halv-vinkel, moderna remmar behöver aldrig efter spännas om man följer detta, fjäder till spänn-rullen har spelat ut sin roll för många år sen, mest i vägen, vi mäter även spänningen på remmen om det behövs, typ 16v....
Testade idag att hälla K-sprit och insugs rengöring i bensinen som jag blev rekommenderad att göra utan framgång.
bensin + gnista + komp = start...
Varför funkar egentligen inte denna ekvation?
Startgas funkar inte heller.
Tvångsmatning funkar inte heller.
Rulla igång går inte då det är en Automat.

Vart sitter "Dödens knapp" många pratar om på dessa Volvos? :shock:

Där är 2 skruvar med plasthattar.en f&ou[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en &qu[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]