Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej

så som min rubrik lyder, jag tänkte köpa stötdämpare till min volvo s60 hittade stötdämpare i skruvat.se bak för 599 st och fram typ 900kr st, hur pass bra är det är dom bra eller helt ok eller dåliga? vet någon en butik som har bra stötdämpare till bra priser??? lite tips skulle det vara snällt :) är mkt tacksam för hjälp
Problemet är att jag inte kan hissa bilen tillräckligt för att få ur dämparna, sen alla liftar jag kollat med på Gör det själv mackar låter inte däcken vara fria, de lyfter på däcken..någon som har tips på hur högt man måste lyfta fanskapet för att få ur bakre dämpare?
Tjenare!
Har du en vanlig domkraft (typ verkstadsdomkraft) och sätter den under länkarmsinfästningen eller domkraftfästet för du behöver lyfta den lite högre än när du byter hjul, så byter du enkelt. När du fått lös dämparens fästen så trycker du in stången då blir den genast kortare så att det går att lirka ut den. Samma gäller det ju med den nya,få den så kort som möjligt för den går isär själv sedan så du kan få på muttern i bagageutrymmet.
hej igen

som ni ser så har jag en volvo s60 t5 årsmodell -01 uttagen -02 så antaglingen är det en -02, de jag undrar är att ska man ha gas eller olja dämpare i bak, ska man ha då en dämpare med nivåreglering eller utan? samma sak där i fram undrar jag?

kom igen nu lite mer tips och hjälp om stötdämpare vart dom har bra och bra priser, ni har fortfarande inte svarat om det är bra eller inte bra stötdämpare i skruvat.se
Gasdämpare är snäppet bättre än olja.nivåreglering ska du bara ha om det sitter orginal på bilen bak!
Fram finns det inte dämpare med nivåreglering.
Eftersom du har en T5 så sattsa på gasdämpare runt om så blir det säkert bra.
du kan även titta på http://www.chassit.se

Det kommer ju värme men ibland är det f&[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]