Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Min älskade 740 är vrång när det är kallt. Med motorvärmare är det inga problem men utan och runt 20- är den dryg.
När jag ska starta startar den på en gång för att sen dö sen får man trycka gasen i botten och tugga runt den ett bra tag innan den startar igen. Hela tiden slår den då.

Idag gjorde den likadant men jag orkade inte fortsätta tugga med starten då batteriet lät trött så den skulle nog inte orkat så länge så den fick stå och jag satte i motorvärmaren. Kommer ut två timmar senare och inte ett slag biljäveln gör. Absolut inget fast jag försöker med fullgas. Hör att bränslepumpen ylar när jag släpper nyckeln så den funkar men den lät inte alltid så jag började kolla säkringar.
Då kommer jag på den briljanta iden att dra ur säkringen för tankpumpen och prova. På en gång börjar den slå och startar till sist.

Varför blir den sur på en gång? Den kan bli så någon enstaka gång fast den har stått varmt också.

B230F 88A (gamla insprutet)

Finns dokumenterat hur den brukar vara http://www.youtube.com/watch?v=AAu0YG2pxvk
Användarvisningsbild
av päpplet
Och för att göra hela saken havererade generatorn. När jag kom hem efter en tur när den väl startat så lät den som en halvskuren dieselmotor då hela generatoraxeln vobblade runt :roll:

Där är 2 skruvar med plasthattar.en f&ou[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en &qu[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]