Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Tror aldrig jag haft någon riktigt hög förbrukning.
Max är väl när jag hade 240n med förgasare från 83. Blev väl 1,2l/mil nån gång. Brukar alltid tanka fullt och sen köra upp minst halva tanken. Sen kör jag ganska mycket landsväg.
av Linqid
Hittills är toppnoteringen med våran V70II 2,0F runt 1,45 l/mil. Receptet till denna framgång är väldigt mycket korta sträckor, körning i Göteborgs innerstad och ett par gasfötter som inte gynnar förbrukning (då bilen rullar såpass lite är bränslet ingen stor kostnad).

Saaben rullar på 0,6 i jämförelse... :)
av Lövet
1,42 liter per mil med Volvo S40N T5 AWD -05 utan hårdkörning, bara jobbpendling på 70 väg med en del köer. Törstigare modern bil har jag aldrig träffat på! Har numera sänkt min förbrukning med 3dl per mil i genomsnitt genom att gå över till 3 liters sexa. Rena sparbössan :wink:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
1.15 l/m XC70 D5 aut -09 i lånad bil under några dagar innan jag köpte min -10 med manuell i stället, och då försökte jag verkligen köra sparsamt
Användarvisningsbild
av sand3rs
Högsta förbrukning över en hel tank fick jag igår när jag för första gången kört upp en hel tank på s80 v8an. Landade på 1.15-1.20L/mil. Dock en stor del motorväg samt kortare och roliga turer. Jag får väl se vart det landar vid nästa tankning...
av Pzycic
Rekordet för mig är:
På min tidigare 850T5-R så lyckades jag komma upp på 3.3l/mil. :twisted:
På nuvarande V70in så är rekordet på 1,2l/mil.
:twisted: :twisted:
Användarvisningsbild
av Variosboy
Hur lyckas man komma upp i 1,2 på en hel tank med en D5:a?? :D
Jag körde husvagn 160 mil förra sommaren och hamnade på prick 1,0. å visst, jag tävlingskörde inte, men det var inte lagligt i alla fall.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Variosboy skrev:Hur lyckas man komma upp i 1,2 på en hel tank med en D5:a?? :D
Jag körde husvagn 160 mil förra sommaren och hamnade på prick 1,0. å visst, jag tävlingskörde inte, men det var inte lagligt i alla fall.
Fast nu har vi räknat in bränslevärmare och annat. Vi räknar på kalla siffror vid pumpen, inklusive allt.
Trasig ABS givare, men var?

Du behöver en bättre läsare.

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]