Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,
jag vet, jag har en importbil (den kommer från Gbg från början :wink: ) men det stör mig lite att färddatorn visar km per liter och inte liter per mil...
Gär det att ställa om på något sätt, eller är det bara att gilla läget?

Hepp!

PS. Drog släp med droskan igår, släp med kåpa och två hojar på släpet, snittade 1,25l/mil.
Gick trögt som fasen, ska det va så med en 140-hästare...??
• Så kallad "bumpning" (skriva tomma/meningslösa inlägg för att din tråd ska hamna högre upp i hierarkin) är INTE tillåten. Ser vi sånt, kommer inlägget raderas utan förvarning.
Jag är tvärtom ganska säker på att det går. Du måste till Volvo och göra en omprogrammering men det bör gå, det är samma ingrepp som när man byter språk i bilen (ett antal inställningar följer med språket).
@ Stupid-Flanders: sorry, sorry :oops: Kommer icke att ske igen!
@Tartryffel: Ok, ska kolla med min lokala handlare vad dom säger, kanske inte är så stort jobb för dom, men det är lite halvjobbigt att behöva "räkna om" siffrorna som färddatorn ger...

Hepp!
Hmm, har inte varit utsatt för detta.
Det går ju att ändra om man ska ha Miles eller Km. Men viste inte att kan kunde få den variant du har.
(I USA mäter man ju Miles/gallon)

Vet du om du har Svensk aplikation i din bil (jag gissar att du inte har det) man har nig bara gåt in i DIM o ändrat från Miles till Km, då kanske man får detta fenomen ???

Men jag vet inte.

Det kommer ju värme men ibland är det f&[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]