NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av henka35
jonnyk skrev:ngn som vet vad det kostar att klä om klädsel?
Dyrt, det kostade 12000 kr för 2 st sittdynor på min förra V70II -08 med halvläder (momentum).
Så räkna med många slantar för en helt ny klädsel i bilen inkl. arbetet.

//Henrik
av LasseRe
Sen finns det ju överdragsklädsel, typ Artex. Då blir inte kostnaden lika hög.
av glitch
Jaha, då har även jag hittat sprickor i klädseln :/
2007:a som gått precis 6000 mil. Det känns ju väldans förtroendeingivande.
Ska in med bilen på 6000 milaservice strax så då får de väl fixa detta också.

Doffen har de sagt något om hur lång tid det tar att fixa?
av jumu01
Ingen trevlig läsning detta om bilklädseln.

Min fråga till er som drabbats av detta och fått klädseln bytt har ni fått samma klädsel som tidigare vilket kan innebära att problemet kommer att uppstå igen i framtiden eller är det ett annat material i den utbytta klädseln?
av glitch
Doffen,

är det en svensk återförsäljare du fått detta besked av? Har du lust att säga vilken? Jag var och pratade med min närmsta ÅF som återkom idag och sa att det inte finns något åtagande från Volvo på detta. Han menade på att det tidigare skulle ha funnits på tidiga årsmodeller 04-05 under vissa chassinummerserier men inte på min bil.
Jag fick ett kostnadsförslag på 3600:- för att byta klädseln i förarstolen.

Min är tillverkad Dec 2006 och inreggad januari 2007. Bilen har gått ca 6100 mil. Det får jag i alla fall till att den skulle passa in enligt vad som skrivits tidigare i åtagandepolicyn.

Jag skulle vilja komma i kontakt med en ÅF som känner till detta så man kan snacka med de och få klara besked om vad som gäller på min bil.
Användarvisningsbild
av SvenB
LasseRe skrev:Sen finns det ju överdragsklädsel, typ Artex. Då blir inte kostnaden lika hög.
Inte att rekommendera, åtminstone inte till ryggstödet. Man varnar för det eftersom sidokrockkudden sitter där.

Är det någon som vet när utförandet på klädseln ändrades? Jag har T-tec-klädsel, men den ser helt anorlunda ut, den heter Dalarö Textil/T-tec. Vet man om den håller bättre?
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Doffen
glitch skrev:Doffen,

är det en svensk återförsäljare du fått detta besked av? Har du lust att säga vilken? Jag var och pratade med min närmsta ÅF som återkom idag och sa att det inte finns något åtagande från Volvo på detta. Han menade på att det tidigare skulle ha funnits på tidiga årsmodeller 04-05 under vissa chassinummerserier men inte på min bil.
Jag fick ett kostnadsförslag på 3600:- för att byta klädseln i förarstolen.

Min är tillverkad Dec 2006 och inreggad januari 2007. Bilen har gått ca 6100 mil. Det får jag i alla fall till att den skulle passa in enligt vad som skrivits tidigare i åtagandepolicyn.

Jag skulle vilja komma i kontakt med en ÅF som känner till detta så man kan snacka med de och få klara besked om vad som gäller på min bil.
Nei, er en norsk forhandler da jeg bor i Norge.
I Norge har vi 5 års reklamasjonsrett på ting som er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år, noe setetrekk så absolutt kommer under, så da er Volvo nødt i henhold til norsk lov å reparere på sin egen kostnad, men reduksjon i hvor mye de dekker kan komme om det er snakk om ting eller gjenstander som slites med tiden, noe setetrekk gjør. Derfor dekker Volvo 80 % av kostnadene.
Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]

Kullagret där rattaxeln går in i styrv&[…]

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]