Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo944gl
Tomas88 skrev:
volvo944gl skrev:
timor skrev:Undra om det skulle bli bra om man koppla in 50w Xenon enbart som helljus på 940. Eller bör man kanske skaffa extraljus för att få ut mer av lampan.. ? :roll:
55W menar du? ja jag tror det blir bra ljus. sitter och funderar på om man skall beställa Xenon till helljuset.men måste ha nya reflektorer först o dom kostar 1000:- st
Tomas88 skrev: Bild
Det var en väldig skillnad. men har du inget på halv? el bara på hel?
ta en bild i mörker så man kan se:P om du känner utanpå lampan är det varmt där då?
Det finns med 50w också. (Har jag).
Har ingen mörkerbild men det kan jag väl ta någon gång.
Xenonen gör ju att det inte blir lika varmt. Dock har jag aldrig haft problem med att snö/is inte smälter. Det sitter under samma glas som halvljuset som är halogen.

Nej jag valde att bara konvertera på helljus eftersom jag är rädd för att blända mötande trafik.
Okey. vore härligt o se i mörker :)
Det är inte en ända mötande bil som har blinkat på mig. änså länge. :P
Användarvisningsbild
av timor
Har ju xenon look halogen men jag tänkte sätta i lite starkare xenon i helljuset.

Är också lite skeptisk till att konvertera halv då man inte har riktiga insatser gjorda för xenon. Allt för många har så, vilket resulterar i massa ljusa tillfällen ! :|

Tror jag kommer slå till på en 55w xenon konverting, vilken sockel är det på helljuset på en 940 ?
av volvo944gl
Till HALVLJUS är det H4.. till HELLJUS är det h3

Vart skall du köpa det då?
Användarvisningsbild
av timor
Vet inte riktigt. Men det var inte så speciellt dyrt på blocket.. Man får nog kika runt lite först.
Användarvisningsbild
av emwtur
hör av dig med vad du hittar och hur det går,
är också sugen på att xenon'a helljuset - billigt och bra , helst :)
/emwtur
av volvo944gl
ja jag med. jag hittade en billig butik på internet. LBstore.se heter den. dom tar 699 till halv
Användarvisningsbild
av timor
Hittade denna annons:

"Har även andra kit t ex. H1 55w slim 750kr."

Men då vet man ju inte kvalité samt om det ingår garanti. Verkar vara privatperson. :roll:
Användarvisningsbild
av Tomas88
volvo944gl skrev:Till HALVLJUS är det H4.. till HELLJUS är det h3

Nja. H4an är ju både hel och halv. Sen har man en extra H3-lampa på varje sida som tänds vid helljus.
av volvo944gl
Tomas88 skrev:

Nja. H4an är ju både hel och halv. Sen har man en extra H3-lampa på varje sida som tänds vid helljus.
ja om man skall specifisera sig så. ja så är det!
av swedishchef
volvo944gl skrev:
Tomas88 skrev:

ja om man skall specifisera sig så. ja så är det!
Det är därför man bör ha bi-xenon på h4 lampor annars slocknar dom vid tändande av helljus.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9

Ja, bara kleta på där lär inte h&a[…]

hjullager eller difflager

Inre knuten tar upp ändrigar i längd p&a[…]

Kopplingen tar högt upp.

Köpte en V50 2.4 för några å[…]