Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Teemu
Hade vår Laguna inne på en auktoriserad Volvo Renault verkstad idag för inkodning utav däcktryckssensorerna. Tog dom större delen utav dagen och det första jag märker när jag sätter mig i bilen är att alla sensorerna inte alls är inkodade trots att dom sade det. Blir till att åka tillbaka imorgon igen.
Fick en prisuppgift imorse på 400kr och när jag skulle hämta ut bilen försökte dom att få det till dryga 800kr. Behöver jag tillägga att jag vägrade betala ett öre över 400kr. Och det visade sig tydligen att det var överpris det med då dom inte ens klarade det.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Man blir så j---a irriterad när man hör hur de sköter sådant, samt hur de försökte ta ytterligare 400:- än vad de nämnde till dig, har råkat ut för så mycket sådant tidigare,,,,inte bara volvo, bmw har gjort detsamma....

Ibland tänker inte de på att hellre ha en nöjd kund som återvänder än en besviken som vänder sig till en annan verkstad...

Därför försöker jag med min verksamhet att få så nöjda kunder så möjligt......

mvh
Användarvisningsbild
av CarMan
Vad har volvo & BMW att göra med detta!
det är väll en spesefik verksta vi pratar om!

Varför tog det hela dan? fick du svar på det?

om jag mins rätt så är det bara att gå in under däcktrycks övervakning & sen sätta avläsnings aparaten om däckena i tur & ordning.

-------------

Fast det här hör väll mer hemma på Renault forumet?
av Teemu
Nä, fick inget svar på vad det var som gjorde att det tog hela dagen pga att killen som hållits med bilen hela dagen hade gått hem när jag hämtade ut bilen. Den enda jag fick träffa var kundmottagaren och han visste inget.Det lär inte bli någon större vinst pga mig idag iaf då en tekniker hållit på med bilen hela dagen för 400kr och dom lär ska åtgärda det eller betala tillbaka mina 400kr. Får väl se vad dom har att säga imorgon.
Det är andra gången jag haft bilen på den verkstaden och båda gångerna har dom misslyckats. Förra gången var det bromsarna dom missade.

Skall nog begära pengarna tillbaka och prova att åka en bit bort till en annan verkstad tror jag. Det som stör mig mest är allt stök det skapar runtikring med att åka tillbaka och så.
av Pebben
CarMan skrev:Vad har volvo & BMW att göra med detta!

om jag mins rätt så är det bara att gå in under däcktrycks övervakning & sen sätta avläsnings aparaten om däckena i tur & ordning.

-------------

Det har väl med Volvo/Renault/BMW mm. att göra så tillvida att Volvo Personvagnar AB borde ha mer krav på sina äterförsäljare att sköta sig. Det är så fruktansvärt många historier som just handlar om detta. Verkar mer vara en regel än ett undantag att verkstäderna på något sätt försöker lura oss kunder. Är det någon på detta forumet som aldrig haft problem med en verkstad?
av Perra N
Det är det som är det stora felet med större verkstäder, man lämnar bilen till en, det är en annan som mekar med den och sen hämtar du bilen hos en tredje gubbe. Inte lätt för honom att veta vad som sagts/gjorts.
av Pebben
Sant, men man tycker ändå att antingen skall det vara samma person som har kontakten eller så får de helt enkelt se till att kommunicera bättre. Men det är klart att det inte alltid är medvetet som de lurar en, men av någon anledning är det väldigt sällan som det blir fel åt andra hållet.
av Teemu
efter återbesöket idag åkte jag därifrån efter att ha fått tillbaka mina pengar efter en hel del diskuterande. Dom tyckte att egentligen borde jag inte ha fått tillbaka några pengar eftersom jag hade fått det så "billigt" redan. Jag anser att det må hända att jag fick ett bra pris, men å andra sidan är inte den prisuppgiften värd något om dom ändå inte slutför jobbet.
av Pebben
Skönt att du fick tillbaka pengarna, men att bara diskutera det som bilfirma känns helt fel. De borde vara mer "servicemindade" så att de helt enkelt bara lämnar igen pengarna om de har gjort fel.
Användarvisningsbild
av CarMan
Pebben skrev:
CarMan skrev:Vad har volvo & BMW att göra med detta!

-------------

Det har väl med Volvo/Renault/BMW mm. att göra så tillvida att Volvo Personvagnar AB borde ha mer krav på sina äterförsäljare att sköta sig. Det är så fruktansvärt många historier som just handlar om detta. Verkar mer vara en regel än ett undantag att verkstäderna på något sätt försöker lura oss kunder. Är det någon på detta forumet som aldrig haft problem med en verkstad?
Felet med internett o forum är ju att så fort man läser 3 trådar om fel som gjorts på nån verksta så antar man att det alltid görs fel. det rullar ju mängder med bilar igenom verkstan som inte blir nått strul med & det finns ju mängder med olika märkes verkstäder runt om i lande!
Vi ska inte dra alla över samma kant!

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go