Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UKPeter
UKPeter skrev:sammanfattning....:

Tändspole Bytt
Huvudrelä Bytt
Alla J relän i boxen slår till
Bränslepump OK...
Kamaxelgivare bytt
Vevaxelgivare ej kollat
fortfarande inga felkoder

tempmätare går i topp och sjunker sedan när man försöker starta...

Bilen gick som en klocka dagen före...och vägrade starta på morgonen efter... :roll:

nu har jag slut på idéer och bilfan startar inte....
av UKPeter
vad som stör mig väldigt är att jag inte får någon felkod alls i A2...inte ens 1-1-1.....,någon som har en aning?

Nästa grej är att byta är svänghjuls/vevaxelgivaren...börjar bli fan så dyrt nu....men på nåt sätt vill jag inte ge upp och skrota bilen...och jag är envis som en åsna...
Användarvisningsbild
av js1
Har du soppa i tanken :lol:
av UKPeter
js1 skrev:Har du soppa i tanken :lol:

Hahahaha...japp...har faktiskt råkat ut för det på en Audi som tvärdog....en hel dag i verkstaden med bilen sönderplockad....det var tanken som var tom fast mätaren visade kvarts tank....så det var det första jag kollade!
Användarvisningsbild
av js1
Startmotorn drar runt med full kraft?
Alltså inget dåligt batteri eller jordfel?

Klickar reläet fortfarande? Klickar det samtidigt i nåt relä uppe i säkrings/relädosan
framför vindrutan? Det borde det göra. Styrdatorn som i sin tur jordar reläet (2/32) vid kylaren matas från batteriet via tändlåset på samma tåt som går till ett av reläna i säkringsboxen. Eftersom det reläet (vid kylaren) flippar i takt med lambdalampan och tempgivaren tyder det på att styrdatorn inte får rätt matning, det borde inte heller reläet i säkringsboxen få.

Du är helt 100 på att du inte har spänningsfall till styrdatorn? Annars har du väl bara den kvar att byta!
av UKPeter
js1 skrev:Startmotorn drar runt med full kraft?
Alltså inget dåligt batteri eller jordfel?

Klickar reläet fortfarande? Klickar det samtidigt i nåt relä uppe i säkrings/relädosan
framför vindrutan? Det borde det göra. Styrdatorn som i sin tur jordar reläet (2/32) vid kylaren matas från batteriet via tändlåset på samma tåt som går till ett av reläna i säkringsboxen. Eftersom det reläet (vid kylaren) flippar i takt med lambdalampan och tempgivaren tyder det på att styrdatorn inte får rätt matning, det borde inte heller reläet i säkringsboxen få.

Du är helt 100 på att du inte har spänningsfall till styrdatorn? Annars har du väl bara den kvar att byta!

Tack för en mycket bra tankekedja! jag ska kolla allt igen!

Peter

Såg på ett annat forum att någon[…]

Löste sig med kardanen och jag har byggt mig […]

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, j[…]

Ur torpedväggen (eller brandväggen?) g&[…]