Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av frasse01
asså har jag blivit blind eller finns det ingen sticka till Automatlådan på en
V70 GLT 99:a
Letar o letar men hittar ingen. Kan inte ens se något rör där den skulle ha suttit.
//Frasse
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Det är en gul oljesticka. står du framför bilen är den alldeles till höger om motorn, den är lätt att hitta :wink:
av frasse01
Tack för snabbt svar ska titta igen i morgon men är ganska säker att det inte finns någon. Brukar hitta dom på andra bilar utan problem men inte på den här,
//Frasse
av WilliamB
samma problem jag med, hittar fan inte stickan till min automatlåda, -nej jag är inte dum i huvudet :D , kan det va så att förra ägarn inte satt tillbax den? har precis köpt bilen och hade vart fint och kollat oljan i automaten.. det är en v70 -00,, om nån har en bild på lager, hade det vart guld värt om du ville ladda upp den!
Användarvisningsbild
av Sparkz
Kort sticka, väldigt långt ner, slangar i vägen. Lätt att hitta skulle jag inte säga...
Men den är där!
av WilliamB
Sparkz skrev:Kort sticka, väldigt långt ner, slangar i vägen. Lätt att hitta skulle jag inte säga...
Men den är där!
Finns det en risk att den inte är på plats, eller hade det märkts på något sätt?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Jag tittade lite på laga.se nu, och det verkar ju till och med som det är långt rör och sticka på alla där:
Bild
Det är nog på V70N det är kort sticka. Senare försvinner den helt och det blir nivåplugg i stället.
av frasse01
Tack för hjälpen den satt där till höger om motorn sett framifrån.
Långt ner under nedre kylarslangen och några kablar.
Inte lätt att se :D
//Frasse

Om del inte startar med en förgasare full med[…]

Vad tror ni och fylla upp tanken med enbart hvo100[…]

Vevhusventilation B5204T9

Hej, Någon som vet hur vevhusventilationen […]

XC60, 2011, manuell. Utifrån felsymptom och […]