NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wendtan
Det har varit kvalitetsproblem med t-tech klädslarna. Jag fick min utbytt utan kostnad på min V50 T5 -06.
Detta var dock inom nybilsgarantins ramar. På min MY08 R-design har jag inte sett minsta tendens till slitage eller problem vid 4000 mil. Detta är dock en helt annan klädsel än t-tech.
Användarvisningsbild
av Fellow
Att byta klädsel till egen design kostar! Räkna med alla stolar 14 000 kr.
Volvos klädsel kostar nog inte lika mkt men saftigt är det säkerligen. Säg 10 000.

Nu har jag ringt iaf volvo och dem ska se vad R-design klädsel kostar. Riktigt sugen på den svart/vita looken som är så FÖRBANNAT snyggt!
Användarvisningsbild
av Fellow
jonnyk skrev:Skulle hemskt gärna vilja ha lite mer priser. Även från små firmor runt om i landet :)
Mer priser på vadå? Egendesignad klädsel? Beror på bl.a. vad du vill ha för tyg. Alcantra t.ex. som kostar 950 kr löpmetern men är OTROLIGT vackert tyg. Men du kommer inte komma undan billigare än 11-12 000 kr för en egendesignad klädsel och detta gäller endast stolar. Vet att en alcantraklädd instrumentbräda till en v70 kostar ca 3500 kr och det är BILLIGT! Jag väntar svar från Volvo om orginalklädsel och hoppas på att det kan vara någorlunda billigt. Dock kommer det till kostnad för montering o den är inte liten.
Användarvisningsbild
av Fellow
Hör o häpna! Fick svar från Volvo. För det första passar tydligen inte 08 klädseln på de tidigare bilarna pga annan stoppning som dem heller inte vet om det går i. MEN sen kostar klädseln 8000 kr PER STOL! Sjukligt!

Kullagret där rattaxeln går in i styrv&[…]

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]