Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av lennart lundberg
Hej!

Se upp med Biltemas backljus speciellt till Volvo 945 H-sida. V-sida vet jag inget om
Stopp och parkeringslampans bottenbläck i lamphållaren går i hopp när lampan är på plats.
Felsymtom:
Stopplampan i bakluckan lyser vid påslaget lyse. Lampan i bakljuset lyser även utan jord anslutning.
Ytterligare fel:
Lampan 21/5W sitter 180 grader fel. Vid parkering = stopp lampan lyser och parkeringens lampan vid stopp.
Visst kan man skifta kablarna efter att man har hittat felet, men kontaktblecken måste först modifieras för att inte blecken ska gå emot varandra.
Ett problem för den som tror att det bara är att byta insats.
PS. Gummitätningen passad sisådär. Använd det gamla originalet.

Lennart 960
Användarvisningsbild
av pang58
Många gånger köper man dyrt när man köper billigt...
Hej igen!

Ett förtydligande.
Lampan sitter 180 grader fel i lamphållaren. Fel på lamphållaren.
Ska de ”Biltema” inte klara en sådan enkel sak som att lampan kommer rätt.

Lennart 960
Användarvisningsbild
av BRUTUS
Hej du är inte ensam om deras baklampor, när det gäller passform och kvalite är biltemas blinkers, bakljus, reflektorer inget jag rek, blir snabbt matta och passar dåligt, tillverkas i Kina för mycket små pengar. Synd att många inte bara biltema har lagt ut tillverkning på asiatiska länder med dålig kvalite som följd. Ska man behålla bilen är det orginal som gäller, sälja å lämna över problemet till nästa ägare, köp på biltema.
Hej igen!

Håller med BRUTUS till 110 %.
Men att inte ens klara av att få lampan åt rätt håll i lamphållaren visar att vill man få ytterligare fel köp från Feltema.

Lennart 960
Användarvisningsbild
av BRUTUS
Ja du Lennart, om alla lät bli å köpa dessa skit-produkter så skulle dessa tillverkare dö ut, och jobben stanna i Sverige med hög kvalilte på produkterna. Så vi skulle slå 14 flugor i en smäll om alla tänkte efter, Snart är väl volvo ute i samma spår, billigt vinner....Nästa steg skaffa eu-moppe från Kina....
Det kan vara en bra idé!
Har dåliga erfarenheter från tidigare när det gäller att lämna synpunkter.
Har gjort det tidigare på felaktigheter till Biltema. Vad hände? Ingenting.
Ville bara skriva några rader på vad jag råkade ut för vid byte av detta bakljus.

Lennart 960
Användarvisningsbild
av timor
Angående biltema saker som man bör passa sig för.

Var och besiktade bilen igår, passade på att kika lite under då besiktningsmannen lyfte upp bilen. En bensinslang som jag skruvat fast för 3-4 månader sen såg rent av för j*vlig ut. Även besiktningsmannen skrattade och trodde inte jag bytt slangen på några år!. Ska byta ut delen ASAP och aldrig mer köpa bensinslang på biltema ! :-(O)

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]

Byta den stora är görbart om man inte ha[…]

Ladd problem Volvo 760

Normalt laddningsspänning på tomgå[…]

Motor lampan tänds volvo V70 2006

Hej har problem som jag inte förstår B[…]