Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

har bytt övre och undre kylarslang samt 2 st slangar som går från motor till värmepaket samt den från värmepaket till motor, Har satt systemet under tryck ( pumpa i 1 bar) och efter ca 10 min. var jag och kolla igen och då låg det på 0.9 bar. Sam att jag fått fylla på kylvätska varannan vecka när jag kännt på den nedre slangen som går från motor till kylare så är det bara luft jag känner.

Bilen har gått väldans varmt vid 2 tillfällen tidigare, 1:a var när en slang hade spruckit och jag var tvungen och köra bilen bortom tempgivarens sträcka, 2:a ggn var när jag upptäckte en ispropp och då lös till och med varningslampa den längst till vänster i instrumentet plus att tempmätaren var på jätte resning igen.

Vad göra, vad byta, vad tejpa?
Hur ser oljan ut? Ryker den vitt när du kör?
oljan brukar bli en brun sörja o ryker den vitt så kommer
det in vatten i cylindrarna.Hoppas det löser sig
det är jäkla jobbigt när kylningen jäklas.
vattenpumpen är den i bra kondition

mvh/Roger
lilleman skrev:Hur ser oljan ut? Ryker den vitt när du kör?
oljan brukar bli en brun sörja o ryker den vitt så kommer
det in vatten i cylindrarna.Hoppas det löser sig
det är jäkla jobbigt när kylningen jäklas.
vattenpumpen är den i bra kondition

mvh/Roger
oljan ser ut som olja bör se ut, bytt olja efter att problemet dök upp, innan kollade jag på olje påfyllnings locket och det var inte någon "kaffegrädde look" på den . Nwj det ryker inte vitt nät man kör, värme i bilen har jag, allt beteer sig normalt men jag får tanka kylvätska lite då och då, vattenpumpen är ok
det finns inte så många ställen vattnet kan försvinna på;
till motoroljan. - grå olja
till avgasröret. - vit rök
till automatlådan ( om du har en ) - grå sörja
till golvet i kupen. - vanligtvis via värmekranen - men också elementet
till marken under bilen. - från kylare, slangar, vattenpump etc.
bara att leta !
/emwtur

Där är 2 skruvar med plasthattar.en f&ou[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en &qu[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]