Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Chrasher
Finns det att köpa? Såg att ett var helt paj idag. :(

Rampen jag har tror jag heter Hella blue eller nåt.

Den är väldigt lik denna:
Bild
Användarvisningsbild
av CarMan
ja det finns att köpa. alla som säljer hella kan ta hem
av swemax
Finns det inte klart stenskottsskydd att köpa till den rampen?
Användarvisningsbild
av CarMan
Chrasher skrev:Har beställt en ny nu. Man kunde dock inte beställa bara glaset utan det var hela huset som följde. Priset var lite över 500 spänn :(
Ja huset följer nog med, men du behöver inte köpa en hel ramp.
(huset är ju bara ett tunt plast skal, så om du kunde ha köpt utan denna så hade priset varit det samma
Användarvisningsbild
av Nexus
500:- st det var då det j*vligaste.Jula har lösa lampor men kanske inte exakt likadana.
Jag fick tag i en lampa gratis på meca då de hade en reservdels ramp låg kvar på lagret.Så varför inte fråga runt lite hos återförsäljare det kan löna sig :D
Användarvisningsbild
av Chrasher
Ja sant, fast jag tycker det är hutlöst dyrt för en enda sådan lampa men men det är bara att bita i det sura äpplet. :)

CarMan skrev:
Chrasher skrev:Har beställt en ny nu. Man kunde dock inte beställa bara glaset utan det var hela huset som följde. Priset var lite över 500 spänn :(
Ja huset följer nog med, men du behöver inte köpa en hel ramp.
(huset är ju bara ett tunt plast skal, så om du kunde ha köpt utan denna så hade priset varit det samma
Användarvisningsbild
av Chrasher
Jo det har du rätt i iof men de finns ju i enstyck och om återförsäljaren vet om vad de kostar så lär han ju se till att han tar en slant för den. Jag tror du hade rejäl tur när du fick din gratis, den säljaren kände nog inte till vad han hade kunna få ut för den lampan/rampen. Det var ju flyt, du sparade 500 spänn. :D
Grammse skrev:500:- st det var då det j*vligaste.Jula har lösa lampor men kanske inte exakt likadana.
Jag fick tag i en lampa gratis på meca då de hade en reservdels ramp låg kvar på lagret.Så varför inte fråga runt lite hos återförsäljare det kan löna sig :D
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag var inne på Swedol i västerås och de hade lösa lampor, såg ut passa hella ramp.
De kosta dryga 90:- + moms.
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]