Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Gelis
Är van att göra allt jobb själv, men behövde byta bränslefiltret på min 960 och tänkte det är ett sabla slabbande med soppa under bilen, så jag kollar vad det skulle kosta att få det gjort. Visst runt 700kr inkl filter, perfekt inte värt att ligga under bilen för några hundralappar. Sagt o gjort in med bilen på (Mekonomen) verkstad. Detta var i höstas (-09) körde inte så mycket med bilen efteråt pga att har lite andra bilar i vagnparken som har använts flitigare plus att 960:n ska säljas.

Pga av en strulig köpare som gör att jag måste slänga ut annans igen, men det är en annan historia. Pga detta så är bilen kvar i min ägo, och då åkte jag på att besiktiga, vilket gjordes idag.
Och vad händer jo 2:a på soppaläckage från anslutning bränslefilter, faan här lämnar man in skiten för att slippa bekymmer. Blev ju ett raskt besök has verkstaden direkt efter bilprovningen. Framförde mina klagomål, svaret blev det här fixar vi, bra sa jag och jag förmodar att jag inte behöver betala något. Tänkte att jag börjar vänligt, men då helt plötsligt var den hurtiga fixarandan borta.
Näe vet ju inte om det är vårat fel.
Nähe men läcker det vid banjo anslutningen ( står i detalj på bes.prot. läckage inre kopparbricka banjoanslutning till filter) och mig veterligen så var det ni som böt filter och drog åt anslutningen, böt ni kopparpackningarna???

Bilen ska in på Onsdag, då får vi se vad som händer, dom får inte en spänn av mig, kostnaden för att släcka 2:an får dom också ta.

Edit: -09 ska det vara och inte -99 som jag skrev tidigare
Senast redigerad av 1 Gelis, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Tjovve
Bra att sån här skit kommer fram. Det är skillnad på verkstad och verkstad. Du borde inte behöva betala en spänn, dom skryter ju med garanti. Stå på dej!
av Gelis
Näe inga 10 år, men runt hörnet garanti kräver jag. Eller att skiten ska vara tätt efter fyra månader.
Användarvisningsbild
av CarMan
är bilen inte besiktigad på 10 år?

rätta mig om jag har fel (eller om du skrivit fel)

Det står att du bytte bränslefiltret hösten 1999, men du ska reklamera filtret i februari 2010

det måste ju vara så at du bytte filtret 2009 eller hur?
Självklart ska du inte behöva betala en enda krona varken för att åtgärda felet eller besiktningen (en seriös verksta kan åka o göra ombesiktningen åt dig, så du bara behöver hämta bile allt är klart sen)

fel kan alla göra, men de serösa tar hand om det på ett snyggt sätt!
Användarvisningsbild
av crumpets
Mekonomens bränslefilter har värdelösa packningsbrickor för 960. Köpte själv ett i somras och monterade själv men de brickorna var feldimensionerade så det sprutade ut en dimma av bensin från banjokopplingen.
Det var bara att ta de gamla orginalbrickorna tillbaka igen på det nya filtret så funkade det prima.
Troligen har de bara skruvat på sitt eget filter och varit nöjda.
av Gelis
CarMan skrev:är bilen inte besiktigad på 10 år?
rätta mig om jag har fel (eller om du skrivit fel)
Det står att du bytte bränslefiltret hösten 1999, men du ska reklamera filtret i februari 2010
det måste ju vara så at du bytte filtret 2009 eller hur?
Visst har jag skrivit fel -09 ska det vara Tack Carman.

Nu har det löst sig men det gick åt att prata med ägaren till verkstaden, då var det inga problem. Tur det för annars så hade jag lackat ur rejält.
1988 Volvo 740 A-traktor B230F

Okej, men vet du hur den styrs för att jag t&[…]

Hej, jag har själv en en s60 bifuel 2007. J[…]

Blåsta av verkstaden?

Vi fick inget visat bara muntlig information. Bile[…]

Så du menar typ mäta från fä[…]