Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av emwtur
rd350 skrev:Hej! Har du riktig tur har du dragkrok med direktplus i kontakten, koppla på ström där så kan du låsa upp bilen. Koppla på startmotorn går också men pass på så du inte kör över dig själv!.
8<
man skall ju sätta startkabeln på den polen som går till batteriet.
smartast är att sätta den kabeln först !
för att vara på säkra sidan kan man ju sätta en tunn jordkabel- då kan den få brinna av innan startmotorn snurrar.
eller för den delen - det går ju koppla dit en batteriladdare.
/emwtur
av mna
rd350 skrev:Hej! Har du riktig tur har du dragkrok med direktplus i kontakten, koppla på ström där så kan du låsa upp bilen.
Hm. Kan vara värt ett test. Tack - och tack alla för engagemang och tips! :)
av 19alex91
kan man inte ta bort plastkåpan och sen bara ta el från nått batteri och ta till kablarna. bilen måste ju inte va igång för att c-låset ska fungka. ta 2 grova kablar och ha ett annat batteri på marken och sen upp med dom ena kablarnas ändar på "bilbatterit" och dom andra ändena på "hjälpbatteriet" för nog är det så stort att man får upp 2 nävar där.
av Jonasolof
Jag känner för dig. En vinterkväll stannade jag för att pinka på en liten skogsväg. Steg ur bilen utan att stänga av motorn, stängde dörren för att det inte skulle bli kallt. Plopp så stängde sig centrallåset av sig självt (det finns en radiosignal i Kalmartrakten som fixar detta ibland). Där stod jag utanför, nyckeln i tändningslåset och motorn igång. :oops:

Lösningen finns i tråden ovanför
Användarvisningsbild
av SvenB
19alex91 skrev:man behöver inte ha batteri på för att öppna dörren. om inge batteri finns så kan man ju ialafall låsa och öppna förar dörren.
Läs början av tråden (tredje inlägget), det var det som inte gick.

Där är 2 skruvar med plasthattar.en f&ou[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en &qu[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]