Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av gebauer
Hej nu har jag försökt med ALLT.. Vet i alla fall inte hur jag ska gå vidare.. Problemet är att när jag startar bilen kall så hoppar den i gång så fint, men när jag ska köra i väg så svarar den inte på gas och går oroligt på tomgången också. Nu tänds även lambdalampan när man kört en stund men försvinner om man stannar bilen och drar ur säkring 1. Om man ger mindre än halvgas då kan man accelerera långsamt dock så hoppar och rycker det och misständer smäller som bara den ibland. Kan inte köra den längre. Del har börjat lukta bensin från oljan också. Från början ryckte den lite när gasade iväg när den var kall men försvann när den blev varm sen har det bara blivit värre och värre. Jag har kört felkod och får 2-3-2 lambda tomgång för fet eller tunn.

Har bytt det mesta kollat läckor och bytt några slangar.
Har bytt lmm.
Har bytt btr.
Har bytt tändkablar och stift.
Har bytt rotor och fördelarlock.
Har bytt tändspole.
Har bytt bränslepumpen i tanken + test kört den under bilen och bytt reläet.
Har bytt tomgångsstabilisator.
Har bytt vevaxelgivaren.

Otroligt tacksam för nya tips och hjälp :-)-)
av Vovlo_Henrik
Trasig BTR?? Kommer det bensin ur returslangen när pumparna går? Returledningen till tanken kanske är tät? Felande startinsprutare?? Börjar det lukta bensin av oljan så späder den nog på rätt rejält...
Volvo s60 2005 Låg oljenivå

Oljenivågivare som är trasig är en[…]

bakluckan går inte öppna v70 -13

Jag var lite otydlig - jag har gjort likt klippet […]

Volvo car UX

HK i min bil

Bilen tappar inte kompression av att bärgas, […]