Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en V70 AWD -07 Summum alltså Xenon

När jag vrider om nyckeln och startar bilen så rör sig inte halvljusen det klassiska ner och upp igen som dem brukar när man har automatisk nivåreglering till halvljusen.

Får inga felmedellanden.

Vad kan vara fel?
Vad kan det kosta?

tacksam för hjälp.
Vad kan det kosta? Ja nästan tiotusen för komplett lykta. Inbyggt i fint paket. Nyligen utbytt på min.
Prova parkera bilen i olika lutningar, se om det rör sig. Kan fungera att be någon sätta i baksätet med bilen igång, då rör sig mina lampor.
Ställ bilen mot en vägg, Lägg ett knä på stötfångaren bak och tryck ner bilen då ser du om ljuset regleras ner

Att ljusen reglerar vid start det händer ibland men är inget som dom gör jämt så tänk inte på det inget som är fel bara för att det är så

Jag har fått bilar till mig som vart på besiktningen och fått 2a på att ljusen inte rör sig när man sätter på tändningen, så detta SBP har sagt till dom att bilen har efter monterad Xenon bara för att dom inte rör sig
Kan bara säga att det var en tråkig situation för dessa kunder när man fick hänvisa tillbaka dom till bilprovningen då det ej var något fel på deras bilar Och stationsföreståndaren som fick detta som uppdrag var inte direkt nöjd.

//Goose
Hej!

Automatisk reglering av lampor när du vrir på nyckeln finns bara på P1 samt EuCD (S,C.V 30, 40, 70 samt S80, V70II XC60) Gamla P2 har ingen HCM (Headlamp Control Module) utan styrs från CEM (Central Electronic Module)

En givare på bakvagnen reglerar ljus så om du ställer dig på bak bumper sjunker ljuset.
Gör det inte detta är det förmodligen givare.

Mvh

Vedhall
Någon som har tips på hur man felsöker detta, har själv 2st v70 -04 med Xeon, båda"verkar" ha lagt av (dessutom ungefär vid samma tidpunkt, hur är det möjligt :shock: ).
Axeln på giveren vid bakre länkarmen ser ut att vara hel på båda bilarna.
Trasig ABS givare, men var?

Du behöver en bättre läsare.

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]