Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Om det är spegelglaset som ska tas bort:

Kolla under backspegeln så sitter finns ett litet hål där man kan stoppa in en skruvmejsel och peta en skiva några grader tills den låser upp spegelglaset.

Om det är hela spegeln med kåpa och allt så sitter den med 4(tror jag antalet var) bult genom plåten på bilen som måste skruvas ur inne i kupén. Dvs. du är tvungen att riva inredningen precis innanför backspegeln, där hittar du 4 st muttrar som sitter på gängor som i sin tur sitter fast i spegeln. Lossar du dessa så får du spegeln i handen :-)

Kommer inte ihåg hur plasten i inredningen sitter fast dock, ta det lugnt och slit inte 18-20 år gammal plast brukar vara lite spröd :-(

Lycka till
kudden skrev:Glöm inte kontakterna till den elektriska justeringen :wink:

bilen är en volvo 745 GL 1991 o hela bilen är manuell så "den elektriska justeringen" finns inte så om det är ok så struntar jag i kablar ok?
v0lv0745 skrev:
kudden skrev:Glöm inte kontakterna till den elektriska justeringen :wink:

bilen är en volvo 745 GL 1991 o hela bilen är manuell så "den elektriska justeringen" finns inte så om det är ok så struntar jag i kablar ok?
Helt ok om du inte har värme i spegeln :-)

/emwtur

Där är 2 skruvar med plasthattar.en f&ou[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en &qu[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]