Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo944gl
Bjornn skrev:m någon vet var man får tag på billiga busstningar till axlen får ni gärna tipsa:)
Du känner ingen som håller på att bygga på t.ex skyline bilar. el något i trakten som gör detta. har ni det. så kan du prata med dessa. dom gör egna bussningar. och monterar du ner hela axeln med alla bussningar. så lämnar du detta. så byter han nog det för ett väldigt bra pris. om du jämnför med t.ex en vanlig bilverkstad.
och dessa bussningar håller nog längre än vad hela bilen gör gånger 5.
Och tack för allt info. jag håller nog med dig att det är mycket bättre fäste. och sen diffar den hela tiden. du har ju en riktig diff i denna bil. Eftersom min bakaxel håller på att ge sig igen. så är det nog mycket bättre med delad bakaxel. Dock finns det ju sina nackdelar, finns nästan inga reservdelar till dessa bakvagnar.
Bjornn skrev:Skruvhål för att montera övre fjäderfäste och infästning för bärarmarna finns säkert.
Jag tror det går iallafall.
Utväxlningen bör ju inte skilja.
man får väl nästan ha upp bilen på liften för att kolla på detta tror jag. så det inte är helt sönder rostat.
någon som vet vad det är för utväxling på en 760? på min stela har jag 1031 -3:31
I denna bakaxel skall det väl sitta slungdiff? om jag inte minns fel. den diffar rätt mycket iallafall :D
Användarvisningsbild
av BRUTUS
Jag har kört olika bilar med multi-link, både volvo, merca, och bmw med olika bussningar och fjädrar, men vi gick ifrån dessa axlar, och använder nu bara 1031 med e locker diff och bakaxel kåpa med uniballs, feta däck bra gasd och sänk fjädrar, ingen seriös trimare har varit på mantorp och kört med m-link axel under alla år vi varit där. Jag vill bara säga att komfort å väghållning är valfritt om man ska åka orginal på gatan, då är m-link axeln mjukare, men den har inte bättre vägrepp, insåg ju även volvo, 760-960 byggdes för lite mer lyx och mjukare gång. :D

Där är 2 skruvar med plasthattar.en f&ou[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en &qu[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]