Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av PungElof
Jag bonntrimmade lite idag, satte ett tkors med 20 cm slang å det verkade bli bra, vet att detta inte e den bästa av trimningstekniker men bilen e snart död ändå:P om man drar på så river det till som fan å turbomätarn går i topp fortsätter man trampa i botten så försvinner allt turbotryck å varvet stannar på 4500 varv, varför detta? Är det nån säkerhetsgrej för turbo å motor???
ta och chipa bilen både tänd och bränsle , annan kam , 3 tum , och trimma på wg istället satsa på riktig trimning ist för bondneka!

nej det sitter inget säkerhetssystem på dom .

mvh johan
ATT SÄTTA T-KORS ÄR PÅ LTT 945 ÄR DET VANLIGASTE, FANNS SOM + PÅ VOLVOS SATS, MED L-FILTER Å AVG-SYSTEM.....DET SKA INTE STÄLLA TILL PROBLEM.....ALLA HAR NÅGON GÅNG ANVÄNT KORSET...BARA GÅ IN Å FRÅGA VOLVIAS MEKARE...MEN HAR DU VARIT Å SKRUVAT PÅ DRAGSTÅNGEN PÅ LTT ELLER FTT SÅ ÄR DET ENKLASTE ATT DRA EN EN EGEN KOPPLING FRÅN SPRIDAR BRYGGAN TILL EN KALLSTARTS-SPRIDARE SOM GÅR PÅ VID 4000 RPM....ANVÄND EN EN SPJÄLLLÄGES GIVARE SOM GÅR PÅ VID 2500 RPM...FÖRDRÖJNING....ALLTSÅ KOPPLA IN EN EXTRA,,GÅR UTMÄRKT ATT TIGGA ETT FÄSTE FÖR DEN PÅ ANDRA SIDAN AV INSUG-RÖRET....SPIKNINGAR BEROR PÅ BRÄNSLE-BRIST VID HÖGRE LADDTRYCK....KNACKSENSORN SVARAR MAED ATT SÄNKA ELLER STÄNGA AV VARTALET ANNARS...NU PRATAR VI OM NORMALA BONNTRIM.............SKA DU MAXA SÅ SLÄNG UT ALLA ORGINAL BOXAR OCH BYT TILL VALFRITT SYSTEM FRÅN HALTEC ELLER LIKNANDE...
Bratus : Det du just har skrivit kräven sin kunskap , det funkar ypperligt de du skiver , men om folk har tummen mitt i handen så är det svårt:) säger inte att folk har det.

absolut lättaste är att nog och köpta beggade chip för att bli av med problemet (spikningarna som uppstår) ..
om man vill slippa krångel och pill

en fråga Brutus. varför skriver du med caps?

mvh johan

Där är 2 skruvar med plasthattar.en f&ou[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en &qu[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]