Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av pekka88
Hojj!! någon som vet om jag skulle kunna köra vintertermostaten på sommartid ? jag har hört att motorer mår bra av att ha en riktigt varm drifttemperatur... går snålare jue "varmare" den blir? ,,,dock inte så varm att den kokar :P 88C vs 92C
Användarvisningsbild
av andreas88
Jag har 92C i min 940 iför sig med B230FD men finns ju ingen anledning och ha kallare i bilen, och motorn mår bättre med högre temp, mindre slitage och annat. finns säkert nån här som vet bättre, men jag skulle sätta i 92C
Användarvisningsbild
av pang58
När jag hade min 945:a satte jag i en 92gradare... Var nere i Kroatien med bilen i 40 graders värme och absolut inga problem... Finns ingen anledning att sätta in någon annan termostat.
av Candypig
Bytte termostat + vattenpump i höstas, köpt på volvo, de sa att 87graders inte gick att köpa, fick bli en 92graders, andra gången jag byter(första gången satt det en 92:a, och jag bytte till en 87:a,) har inte märkt nån skillnad
Volvo s60 2005 Låg oljenivå

Oljenivågivare som är trasig är en[…]

bakluckan går inte öppna v70 -13

Jag var lite otydlig - jag har gjort likt klippet […]

Volvo car UX

HK i min bil

Bilen tappar inte kompression av att bärgas, […]