Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Totchy
Hej jag har ganska så nyligen blivit volvoägare (091226). har haft lite problem med den som jag undrar om ni med lite erfarenhet kan hjälpa mig med. vid gaspådrag vid lågt varv så hackar det upp till ca:3000 rpm. Den var så här när jag köpte den men sen så en ganska så fin dag så slutade det och den gick bra som bara den, men nu så har det börjat igen. MVH Erik
av Vovlo_Henrik
Eftersom du inte ägt bilen så länge så kanske du bör göra en översyn på det vanliga underhållet med stift, bränslefilter o.s.v :wink: Kontrollera om bilen har några felkoder lagrade, du hittar information om det i informationstråden :-)-)
av Totchy
[quote="Vovlo_Henrik"]Eftersom du inte ägt bilen så länge så kanske du bör göra en översyn på det vanliga underhållet med stift, bränslefilter o.s.v :wink: Kontrollera om bilen har några felkoder lagrade, du hittar information om det i informationstråden :-)-)[/quot

Okej eftersom att jag inte vet hur man läser av felkoder så är jag nog illa tvungen att åka till karlbergs och be om hjälp. kan det spela in att det är hål ganska så nära lambdan?
av Vovlo_Henrik
Är hålet före katalysatorn så kan det påverka och det bör åtgärdas. Läs igenom informationstråden om hur du läser ut felkoder så ska du se att du fixar det själv utan onödiga utgifter :-)-)
av Totchy
Vovlo_Henrik skrev:Är hålet före katalysatorn så kan det påverka och det bör åtgärdas. Läs igenom informationstråden om hur du läser ut felkoder så ska du se att du fixar det själv utan onödiga utgifter :-)-)
Blev medlem på den här sidan för bara en kvart sen så jag hittar inte riktigt här. Skulle uppskattas om du gav mig en länk eller liknade för att hitta info om att läsa felkoder.
Volvo s60 2005 Låg oljenivå

Oljenivågivare som är trasig är en[…]

bakluckan går inte öppna v70 -13

Jag var lite otydlig - jag har gjort likt klippet […]

Volvo car UX

HK i min bil

Bilen tappar inte kompression av att bärgas, […]