NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bilgalen
Ja det verkar verkligen vara fritt fall på S80 V8. Är ju inte utan att jag börjar bli lite sugen. -07:or med vettiga mil på mätaren finns ju för under 250kkr!
Användarvisningsbild
av sand3rs
XC90_Executive skrev:Grattis och välkommen till V8-klubben! :D
Tack, det känns bra och rätt. Annars brukar det alltid kännas i magen om bytet är "fel"..
Användarvisningsbild
av sand3rs
bilgalen skrev:Ja det verkar verkligen vara fritt fall på S80 V8. Är ju inte utan att jag börjar bli lite sugen. -07:or med vettiga mil på mätaren finns ju för under 250kkr!
Ja, de finns där omkring med 6-7000 mil på mätaren. Men lägger man till runt 40tkr kan man få med 3000mil samt betydligt mer utrustning.
av bilgalen
sand3rs skrev:
bilgalen skrev:Ja det verkar verkligen vara fritt fall på S80 V8. Är ju inte utan att jag börjar bli lite sugen. -07:or med vettiga mil på mätaren finns ju för under 250kkr!
Ja, de finns där omkring med 6-7000 mil på mätaren. Men lägger man till runt 40tkr kan man få med 3000mil samt betydligt mer utrustning.
Fast varför lägga till :)

http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_S8 ... ?ca=14&w=3
bilgalen skrev:Snikutrustad?? Haha, ja vi har alla olika preferenser. För mig duger en sån där kärra mer än väl :)
Det enda som är extra på den är delbart drag, Four-C och bränsledriven värmare. Det är utrustning för ca 35000. Det finns utrustning för 200 000 kr till att välja på. Så snik? ja! :wink:
Användarvisningsbild
av sand3rs
XC90_Executive skrev:
bilgalen skrev:Snikutrustad?? Haha, ja vi har alla olika preferenser. För mig duger en sån där kärra mer än väl :)
Det enda som är extra på den är delbart drag, Four-C och bränsledriven värmare. Det är utrustning för ca 35000. Det finns utrustning för 200 000 kr till att välja på. Så snik? ja! :wink:
Jag var intresserad av just den bilen men resonerade lite som du. Ska man köpa en begagnad v8 kan man lika gärna slå till ordentligt. Man betalar ju iaf så lite för all utr. som var svindyr från början så var valet lätt... Sen får jag väl se om jag använder all utrustning...
Användarvisningsbild
av sand3rs
Liten uppdatering...

Hämtade min s80 igår och vad kan jag säga, den är helt underbar att köra. Jag går ut sent i kylan och bara kör för körandets skull. Det gjorde jag aldrig med c30n även om den också ses som en "rolig" bil.
Minsta ångest över priset blåser bort så fort man trycker på start och man hör det underbara ljudet från motorn.

Funderar allvarligt på att köra en sväng till...

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]