- sön 17 jan 2010, 20:06
Hmm... jag tycker detta är en jäklig knepig fråga. Men jag funderar även på Polestar och volvo. Vad gör att att volvo just väljer att samarbeta med Polestar? Det måste ju finnas ngt volvo tjänar på detta samartbete, det lär ju knappast göra det för att jag som bilägare ska kunna trimma rätt. Sen så tycker jag om det nu går att ta ut 460Nm från en 2.4d varför inte sälja det så?
Jag tror inte bsr är ett gäng nybörjare som ska börja trimma bilar. de har nog bra koll vad de gör... Och vad gör att Polestar är bättre än BSR eller RICA. Hur många här hade valt eller ens funderat på Polestar med dessa siffror om det inte var för volvo's samarbete???? Listan med tveksamheter kan göras lång. Jag tror nog att om jag nu bestämmer mig för detta optimering (om, så blir det till våren) så blir det nog BSR. När jag ändå ska betala lika mycket pengar kan jag ju välja den som verkligen ökar effekten. 520NM är väldans mycket vrid. Om man nu är super tveksam har jag för mig att man kan teckna försäkring på sin bil via bsr för motor låda drivlina osv. då är ju garanti biten också ur världen. Men det är nog en himla skillnad mellan 460Nm och 520Nm.
shitt vad jobbigt. Jag tycker vi kör lite brainstorm om frågan för- nackdelar.
Jag kommer nog lättare bestämma om jag läser lite till för- o nackdelar.
;)
Jag tror inte bsr är ett gäng nybörjare som ska börja trimma bilar. de har nog bra koll vad de gör... Och vad gör att Polestar är bättre än BSR eller RICA. Hur många här hade valt eller ens funderat på Polestar med dessa siffror om det inte var för volvo's samarbete???? Listan med tveksamheter kan göras lång. Jag tror nog att om jag nu bestämmer mig för detta optimering (om, så blir det till våren) så blir det nog BSR. När jag ändå ska betala lika mycket pengar kan jag ju välja den som verkligen ökar effekten. 520NM är väldans mycket vrid. Om man nu är super tveksam har jag för mig att man kan teckna försäkring på sin bil via bsr för motor låda drivlina osv. då är ju garanti biten också ur världen. Men det är nog en himla skillnad mellan 460Nm och 520Nm.
shitt vad jobbigt. Jag tycker vi kör lite brainstorm om frågan för- nackdelar.
Jag kommer nog lättare bestämma om jag läser lite till för- o nackdelar.
;)
318ti -04-, S40i 170hkr -04-, V70 2.4T -00-, V70 2.5T -04-, Santa Fe 2.7 -06-, V70 II 2.5T -08-
Xc90 D5 -07-, V70 II 2.4D -10-, Saab 9-5 2.3t -04-, S80 D5 awd -08-
Xc90 D5 -07-, V70 II 2.4D -10-, Saab 9-5 2.3t -04-, S80 D5 awd -08-